onsdag 29 april 2009

Traditioner











I morgon (läs i dag) är det Valborgsmässoafton, vi har som tradition att grilla hemma hos nära vänner och elda en liten brasa. Det känns viktigt med traditioner för mig. Det ger guldkant i vardagen och något att se fram emot. Jag älskar alla traditioner, men jul och midsommar ligger mig närmast om hjärtat. Jag gillar att planera, fixa och pyssla gärna tillsammans med mina barn. Det är så härligt att se deras engagemang och förväntan inför storhelger. Helst min son, han är väldigt noga med att vi ska göra som vi alltid har gjort....! Valborgsmässoafton är inte så stort för mig, jag förknippar den kvällen med kyla och varma kläder, men i år blir det nog inte som det ofta har varit!
Kram på er!

6 kommentarer:

sabina sa...

Tack! Jag gillar dina naturbilder!!

Kristina sa...

Hej! Tack för kommentaren och tack för tipset! Vilken vacker blogg du har, du är ju jätteduktig på att knäppa kort! Här har äppelträden inte ens börjat få bladknoppar än, men jag väntar med iver på att få se de första tecknen.. Jag glädjer mig i alla fall åt att all snön äntligen är borta! Ha det gott! Kram/Kristina

♥ Fyra årstider sa...

Nu du min vän står du här brevid och jag tittar på dina vackra foton. Nu tar vi ett glas vin och njuter av kvällen.
Kram Lotta

Kärrans blogg sa...

Hallå! Jag tycker som du att det är viktigt att hålla på traditionerna.
Ha en trevlig valborgsmässoafton och första maj.
Kram från Kerstin

♥ cloudberrie ♥ sa...

Håller med dig, det är viktig med traditioner och jag brinner också för dem.
Idag har vi traditionsenligt firat in våren på min skola. Mina underbara 9:or hade planerat en toppen temadag för alla från 6 Års upp till 9an. Det är såna dagar man njuter av jobbet :)

Vackra foton som vanligt, gillar dina bilder. Du har öga för de vackra små detaljerna i vardagen.

Trevlig Valborg!

KRAM från Eva

Anonym sa...

Vilken vacker blogg du har, gillar verkligen den diskreta prickiga bakgrunden. Och så många vackra bilder!

Är du dalkulla? Såg bilden från Svärdsjö... men jag vet att det finns mååånga Svärdsjö i Sverige!

Ha en bra helg önskar dalkullan (i hjärtat) Eva-Mari