söndag 20 september 2009

Att må bra






Att må bra, det vill vi väl alla göra, helst jämt! Vad som får oss att må bra är ju individuellt, men de är viktigt att stanna upp och se de små guldkornen i vardagen tror jag. Idag tänkte jag skriva om vad jag mår bra av och vad som förgyller min dag!
* att vakna frisk, pigg och och utsövd
* en god frukost med nybryggt kaffe i lugn och ro
* sol, värme och vackert väder
* när mina nära och kära mår bra och trivs med livet
* när jag tror att jag har allergi mot kattungarna och upptäcker att det är en vanlig förkylning!
* när jag har gjort fint på min veranda
* när jag får vara hemma en söndag och mysa med min familj

Vad förgyller din dag?
Dagens bilder är från vår veranda må så gott! Många kramar från Maria

35 kommentarer:

Annika sa...

Ja vad förgyller min vardag..... mysa med familjen..... nybakat bröd... en ny stickning..:) kanske en träff med lite trevliga vänner.... ett nystädat hem..... ja det var en del..... dina mysare var ju också jättetrevliga.... hoppas du haft det bra i helgen o att du får en skön vecka.... Kram Annika

Sjabbig men chic sa...

Dina guldkorn prickade väl in det mesta tycker jag. Annars så går jag nog i gång på det mesta. Nästan allt positivt smått som stort och ibland nästan ingenting förgyller min tillvaro kan jag känna. Ibland är det bara ett ord, En kommentar på radion,något tokigt jag läser,något barnen, Uffe eller någon kompis gör eller säger, någon vardagsbetraktelse, ja, faktiskt nästan allt. Jag är en vardagstjej. Alltså av någon anledning så känner jag mig väldigt lycklig av vardag. Och då förstår du ju vilket lyckorus det blir när det blir fest.

Kram kram Lisa

Grodmamman sa...

Min dag förgylls om jag får tid att göra vad jag vill! Gillar inte när almanackan är fullbokad!:)
Umgänge med nära och kära är också alltid mysigt.
Promenader i solskenet, eller som idag en fika på terassen med maken!:)
Några saker som förgyller min vardag!
Kram

Anonym sa...

Många olika saker får mig att må bra.
Bland annat att kika in här Maria och läsa dina mysiga inlägg.
Låter på inlägget att du har haft en bra dag...
Kram Lina

Älskade pion sa...

Vad gulligt du skriver om vad som förgyller din dag. Man ska nog nästan försöka leva som om "denna" dagen vore den sista. Ta hand om sig själv och barnen.Lite mysstunder.Ha en skön söndag vännen. Kramar Ulrika

Tulipa sa...

Hej!
De där sakerna du skriver är vi nog många som kan skriva under på, för det är ju när de enkla sakerna i livet funkar som man har guldkant och mår som bäst.

Kram Mariette

Lantliv sa...

Hej hoppas körhelgen blev mysig och bra!
Kan bara instämma att mycket av det som du punktade upp är något som jag mår bra av.
Mår även bra när jag får hålla på med tyg...när jag är inne i min verkstad...då mår jag gott...
Läste det som Lisa skrev....mår också bra i vardagen..alla dess guldkorn...mår bra när jag kommer hem från jobbet och fam. samlas...hemma i min borg...
Tycker jag blivit bra på att må bra i stunden och se det positiva...andra kanske hade suckat men det finns alltid något bra i stunden att må bra av....Nä nu ska jag sluta skriva,
Ha en go kväll och en må bra:ig måndag,
kram Anne-Lee

Stjärnor & Champagne sa...

Vad vackert det är i Vadstena...Det var ett tag sedan jag var där. Måste nog ta en tur dit. Alla guldkorn ja...Jag har nog svårt att se vilka dom är. Men att vara frisk ich ha en frisk familj är ju en viktig punkt. Och att ha det bra och hitta på lite saker då och då. Många av dina punkter stämmer in förutom kattungarna hihi.

Ha det så gott...

Kramkram Anne

Bea sa...

Så vackert du skriver och visst är det värt att tänka efter vad vi mår av och inte hasta omkring och känna av en ständig tidsbrist.
Instämmer i alla dina fina tänkvärda punkter och kan tillägga att naturen är en lisa för kropp och själ.
Igår kväll satt vi i kvällssolen på en varm klippa vid havet och njöt av höstvädret när det är som bäst med rostiga löv i träden.
Kram / Bea

♥ Fyra årstider sa...

Jag mår bra av att träffa dig idag. Tack för att du finns.
Kram Lotta

Vita små hjärtan sa...

Å vilka vackra bilder du hade! Oj vad fina!
Ha en fin vecka vännen!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Om alla uppskattade livets små glädjeämnen som du gör så skulle livet bli ljusare och lättare att leva för många.

Stor kram till dig!

Eva-Mari

Blåbärs och smultronstället sa...

Fina höstbilder från verandan. Jag ska ta tag i min trapp nästa vecka...Visst behöver det inte vara mycket som gör att man mår bra. Jag har haft en riktig måbra helg i Mora, lärt känna nya trevliga vänner och vi ska hålla kontakten har vi bestämt. Ska skriva om det i ett inlägg om ett tag. Jag mår även bra av att ha så många fina bloggvänner och sedan mår jag bra av att träffa min familj och vänner.
Kramis Susanne

Mia sa...

Att vakna pigg och frisk för exempel gör att jag mår bra, faktiskt vilja stå upp och ta fatt på dagen. Dina bilder gör mig glad också, så fint om hösten..

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!!!
Såå vackert höstarrangemang du gjort!

vad förgyller min dag!!

När det är härligt väder...en lång skön morronpromenad...när barnen är glada pigga har nåt kul att berätta...när man får gossa o snusa på lilleman...att se sin barn lyckliga...att äta o avnjta en go middag , när man gått på diet hel veckan...ett glas rött o tända ljus! ...ett vart hett bad i lugn o ro...en riktig bra film!!!

and so on!!

Ha en fin vecka ☺
Kramisar ♥ Millis

Smultronlycka sa...

Hej!
En bra lista tycker jag :)
Ibland tar man mycket för givet och då är det bra att stanna upp och riktigt uppskatta det enkla men nog så betydelsefulla här i livet!
Fina bilder!
Hoppas helgen var bra!!
Kram på dig!!

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att din lista är bra. Det mesta där stämmer in på mig också. Har turen att inte vara allergisk mot vår katt fast jag är set mot de flesta andra:) Underbara bilder. Så välkomnande att komma hem till dig och mötas av en sådan veranda.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Unknown sa...

Vilken fantastisk höstdekoration du har på din trappa. Så välkomnande!Du har då sinne för det där.
Jag håller med dig om att det som betyder mest i livet och gör en lycklig, är alla de små saker som många tar för givna men som man inte kan räkna med.En solig dag med fågelkvitter, en stilla stund vid havet och bara lyssna till måsarnas skrikande, att vakna och inte ha fullt så ont i kroppen som vanligt. Att kunna sova en hel natt.Att titta in i ögonen på min älskade. När katten stryker sig mot en och vill kela och spinner. Ja, diu, listan kan göras oändligt lång. Det finns så mkt att vara tacksam för om man uppmärksammar de små sakerna i livet.Sen blir jag glad över vänliga och söta kommentarer på bloggen ex dina söta små hälsningar. Tack!!
Nu hoppas jag du får en fin vecka med mycket gott och välgörande!
/Kram Karin

Helena Ljunggren sa...

Det räcker att jag vaknar. Då är jag nöjd :)

Signe 1 sa...

Du beskriver så klockrent vad som får en att må bra, man måste stanna upp ibland och värdesätta det man har...i dagens samhälle är inte det det lättaste! Kram Sofia

Lotta-livets väv sa...

Så fint du skriver om det viktigaste i livet! De små glädjeämnena som ofatst hör till vardagen men som känns så vardagliga att vi inte ens tänker på dom.
Håller med om alla dina må-bra-saker.
Vacker höstdekoration.....Visst blir man inspirerad när naturen är så generös...
Kram..och du vet att jag tänker på dig!
/Lotta

Vita drömmar och choklad sa...

Man njuter bara man läser.. Hoppas du/ni hade en mysig söndag tillsammans.
Kram Camilla

Gunilla sa...

Att få vakna på morgonen till en fin dag med inga måsten det är lycka det.
Vilken fin dekoration du har jag blir riktigt avundsjuk.
Hit återvänder jag gärna

Ha en fin dag
Gunilla

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilket härligt inlägg! flera av dina måbra saker på listan finns på min oxå:) Bla att sitta o äta frukost i lugn o ro (blir mest på helgerna) med morgontidningen och en kopp nybryggt kaffe.

Att vara ute i naturen och promenera i den friska höstluften är oxå något som ger mig lycka och lugn.

Ha en jättebra vecka,

kram Jenny

lugnet sa...

Vilken underbar blomgupp du har!!
Härligt välkommnade!!
Kram//ullis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så höstfint du gjort på verandan. Och det var skönt och läsa om det som förgyller din dag, gulligt med katterna. Här är det inte så kul just nu, maken på sjukhus, allt lite upp och ner.
Ha det bra och njut dagen
Kramar
AnnaMaria

Sorkfröknarna sa...

Härlig varanda du har. Att umgås med mina nära o kära gör mig lyclig.
www.grandmother.blogg.se

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder! Det är jättebra att stanna upp och fundera över vad man mår bra av, jätteviktigt!

Kram l-l

Uttan sa...

Så fint du har gjort.
Vilken fin korg vad köper man en sån? eller har Du gjort den?
Det är mycket som förgyller min dag...Den lista Du gjort räcker långt men just nu är jag glad att jag inte har någon feber i kväll.
Och det här med Bloggen förgyller min vardag tänk med alla fina blogg Vänner man har det är ju fantastiskt!

Sköt om Dej!
Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Så vackert skrivet. Det är så viktigt att vi tar hand om oss själva och att vi mår så bra som vi bara kan :) Jag känner det att jag mår bra av precis samma saker som du! Plus några till saker ;)

Kram Jenny

Evas Passion sa...

Vilken fin blogg du har!!!Kul att du varit in pa min:-)
Min vardag forgylls av mina tva soner Filippo 6 ar och Riccardo,nar dom mar bra mar jag toppen..........
Sedan att njuta av fina saker,goda saker.....

Ha en bra dag!

Eva

becca sa...

Vad fint du gjort ute, kul att komma hem när det är fint ute vid dörren.

Visst är det viktigt att tänka på det bra och roliga här i livet, med två små barn hemma så händer det nya saker hela tiden, det är härligt att se att som händer runt dom.

Ha en bra dag, kram Rebecca.

lovefriidrott sa...

Hej

vet inte hur jag kom hit fniss, men jag gillar det jag ser:) Verkligen fin blogg.
Gillade grymt dina utebilder på ljungen:)
Återkommer snart
Ps jag länkar hoppas d går bra?!
Kram Sari

Unknown sa...

Så fint du gjort vid entrén. Tycker du prickade in det mesta på din lista. Det är de små guldkornen som förgyller dagen.
Kram Maria

Jenny sa...

Hej Maria!
Vad kul att du och Ida vill vara med i min tävling:) God tur!

Ha en fin eftermiddag,

Kramis Jenny