fredag 30 oktober 2009

Att visa uppskattning





I dag har jag bakat Kladdmuffins i mina nya Green-gate formar. Barnen och jag tyckte de blev jättegoda och fina, när vi provsmakade dem. Jag ska ge bort dem till personalen på kortidsboendet som tar hand om min mamma nu. De är så rara och snälla och gör verkligen allt för att min mamma ska få det så bra som möjligt. Det är jag jätteglad för och för att de ska känna hur mycket jag värdesätter dem så bakade jag åt dem i dag.Det känns bra för mig att få ge och visa min uppskattning. Jag beundrar dem som orkar och kan ge så mycket av sig själva till sjuka och gamla.
Ha en skön helg!
Många kramar från Maria

28 kommentarer:

Domus Dulcis Domus sa...

Stod själv och tittade på sådana formar en dag. De förhöjer verkligen bakverket om man skall ge bort det. (ja även annars förstås)Kram Ulrika

Jenny sa...

Hej Maria!
De där formarna var ju jättefina o muffinsarna ser supersmarriga ut!
Vad gulligt av dig att baka till personalen, det kommer de säkert att uppskatta:)

Ha en riktigt bra Allahelgonahelg goa du!

Kram Jenny

Uttan sa...

Men så snällt av dej ja de kan behöva all uppmuntran.
Så gott med kladd muffins och pricken över iét i de vackra formarna:)

Hade min Mamma på kort tids innan hon gick bort och de var så gulliga mot både henne och mej det betyder så oerhört mycket att veta att ens Mamma har det bra.

Önskar dej och Din familj en Trevlig Helg!
Kram!

Mitt lilla äventyr sa...

Det är roligt att få visa uppskattning på ett tydligt sätt. Ännu roligare är det ju att bli uppskattad, jag tror personalen kommer att bli jätteglada över dina muffins!

Hoppas ni får en trevlig fredagskväll!
Kram

S o F sa...

De där ser vansinnigt goda ut! :) Tänk en sådan med lite vispgrädde till...mmmmm.

Så roligt att höra att din mamma har det bra på korttidsboendet och va gulligt av dig att bjuda dem på detta smaskiga.

Önskar dig en fin Helg!

Marie sa...

Det är så härligt att läsa om någon som går från ord till handling. Ofta tänker vi att vi ska göra det ena eller det andra, men här gör du, förmedlar uppskattning til de som behöver det.

Fina formar också, och naturligtvis goda muffins.

Kram och ha en skön fredagskväll!

svartanova sa...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!

Vad fina och smaskiga kakorna såg ut! Den boken har jag också, men har aldrig bakat något ur den...

En väldigt fin gest att ge bort, tycker jag.


Ha en fin helg!

Kram

Gummans Trädgård sa...

Mums, vad de ser goda ut.
Blir säkert uppskattade.
Ha en riktigt skön helg.
Ann.

Livet på Berget sa...

Bra idé, personalen behöver uppmuntran och lite omtanke. Jätte fint av dig att du gör så! Formarna var jätte fina!
Önskar dig en trevlig helg!
Kram
/Sara

Signe 1 sa...

Åh vad got det ser ut och vilka fina formar:-) Vad fint av dig att på det där sättet visa din uppskattning! Det behövs inte så mycket för at göra det! Hoppas din mor snart blir bättre! Kram Sofia

Grodmamman sa...

Blir säkerligen jätte uppskattat!:)
Kram

STENLYCKA sa...

Hej!
Tänk vad glada de skall bli. Jag beundrar alla som har kraft att ta hand om sjuka och gamla. De änglarna som tog hand om min mor var så underbara mot henne, så efter hennes död skrev jag en liten insändare i våran lokala tidning och tackade.
Hoppas din mor kryar på sig, tänker på dig vet hur jobbigt det är med en sjuk mor.
Ha en bra helg!
Styrkekramar

Annika sa...

Hejsan!!! jobbar själv inom vården o det finns inget så härlig som när anhöriga dyker upp med fikabröd.... du gör en härlig grej.... snygga formar var det också.... ha en skön helg...Kram Annika

Älskade pion sa...

Men goa du.....:)Personalen på din mammas boende kommer bli mer än nöjda. ;)ha en härlig helg goa vännen. Kram Ulrika

Karin Lindström sa...

Hej Maria!

Det var verkligen en fin gest, det är viktigt att visa sin uppskattning. Och så fina formar du har dessutom, de ser underbara ut.

Jag önskar dig en skön och rofylld allhelgona helg!
Många varma kramar
Karin

Bea sa...

Så fint tänkt av dig! Din tanke värmde i alla fall mig som också jobbar i vården och visst känns det bra när ngn gör det lilla extra som bevis på uppskattning.
Trevlig helg! Kram /Bea

Lantliv sa...

Så jätte fint av dig.....
Du kommer göra deras dag...så enkelt att visa uppskattning och det betyder/gör så mycket...
Ha en underbar helg,
kramis Anne-Lee

Härliga lycktor du visade i förra inlägget!!!!

Anonym sa...

Så rart av dig att verkligen visa personalen din uppskattning, de kommer att bli så glada över sådana smaskiga muffins :)

Söta muffinsformar!

Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Va go du är och bakar åt dom, men det är klart man vill visa sin uppskattning...
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Lena/isklockan sa...

Va´ gulligt av dig att baka o bjuda personalen. Lyktorna i ditt förra inlägg är så mysiga. Det från IKEA är en av mina favoritlyktor, kan man säga . Har en i silver, två svarta och en grön. Jag har följt din blogg nu ett bra tag så jag lägger den i min blogglista, om det är ok. Kram Lena/sis

Lilla huset på prärien sa...

Gud så gott! Jag som inte får äta sådana där just nu... men det skulle iofs vara himla kul att göra några till barnen ändå. De tycker ju mycket om sådana! Kanske kunde gjort lite orange "frosting" till så blir det Halloween-cupcakes :)

Ha en skön helg!

Kram J

Bibbi sa...

Va gullig du är! Fika gåvor brukar vara mycket uppskattat. Håller med om att de gör ett beundransvärt arbete. Har provat själv men jag trivs mer att jobba med barn...
Ha en skön allhelgona!

Anonym sa...

Ja visst är dom människorna beundransvärda. Du själv jättefin som visar dom denna uppskattning. Det värmer nog dem i deras arbete. Må så gott! Kram Sofia

Livet på Vestergård sa...

Formarna är verkligen fina. De riktigt inbjuder till bakning. Innehållet ser också mumsigt ut! Vad skönt det måste vara för dig att veta att din mamma blir välomhändertagen. Vi borde alla komma ihåg att visa mer uppskattning till människor runt omkring oss. Ha en bra fortsättning på helgen!

Anonym sa...

Så omtänksamt av dig, personalen värdesätter säkert dina härliga kladdmuffins! Du har rätt i att vi borde visa vårdänglarna mer uppskattning! Ofta så tar vi dem för givet. Heder åt dig.

Kram från Eva-Mari

Mia sa...

Oh, dom ser helgoda ut. Tänk så uppskattat det måste bli att få dom där muffinsarna till kaffet. Så fint att du visar att du sätter pris på personalet och den omsorg dom visar :)

Änglarnas hus sa...

Fin tanke och en fin handling!!..jag är helt säker på att det uppskattades mycket :)

Kraam Sanne!!

Njut i din trädgård sa...

Fint av dig!

Hur gör man kladdmuffins, finns det nåt recept nånstans?