fredag 16 oktober 2009

Jag finns kvar



Det har varit mycket denhär veckan helst med min sjuka mamma, ett steg framåt och två bakåt känns det som. Därför har jag inte hunnit blogga så mycket som jag skulle vilja.
Jag tittade i alla fall in i min favorit blomsteraffär i dag! Där köpte jag en jättefins järnkrans med ett hjärta i som jag kan klä med granris eller något annat pynt. Den visar jag bilder på en annan dag! I dag visar jag några vackra blomarrangemang från blomsteraffären.
Må så gott alla!
Kramar från Maria

24 kommentarer:

Kärrans blogg sa...

Hej min vän! Jag går gärna på söndag fm. Kan du!
Kram från Kerstin

Grodmamman sa...

Tråkigt med din mamma.
Vackra arrangemang du visar. Måste köpa en ny kruka imorgon, men funderar även på att köpa nya krukväxter. Får se vad jag kommer hem med!:)
Ha en bra helg!
Kram

LisaMatilda sa...

Jobbigt när någon i ens närhet är sjuk...

Hoppas helgen blir lugn och skön!
Kram LisaMatilda

mitt skärgårdsliv sa...

Fina höstliga blomsterarrangemang. Hoppas din mamma kryar på sig! Önskar dig en trevlig helg!

Signe 1 sa...

Jobbigt med din mor, hoppas det blir bättre! Ha en fin helg vännen, stor kramis Sofia

Livet på Berget sa...

Så tråkigt att höra om din mor. Mammor är så viktiga, hoppas hon blir bra snart. Jätte fina och inspirerande bilder du visar.
Må gott!
Kram
/Sara

♥ Fyra årstider sa...

Ringer dig imorgon saknar dig och hoppas att vi ses snart.
Kram Lotta

Linruz sa...

Hej Maria!
Tråkigt med din mamma. Förstår att bloggen inte är högsta rioritet då.
Men vi finns här när du har tid och lust.
Hoppas mina kramar kan värma något. Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Vad tråkigt med din mamma..Hoppas att hom blir frisk snart, vet ju inte vad det är men hoppas att hon kryar på sig snart. Vilka härliga arrangemang...

Kram Anne

VITA NYANSER sa...

Vad tufft du har haft det!

Fina bilder du visar. Den där boken du berättar om här nedan låter jättebra!

Ha det bra och sköt om dig!
kram L-L

Anna-Lena sa...

Hej!

Jag hoppas att din mamma är på bättringsvägen snart!

Du har gjort fantastiskt vackra arrangemang. Njuter av dina fina bilder!

Kramar Anna-Lena♥

Lantliv sa...

Så ledsamt att höra att det känns som ett framåt ...två bakåt...kämpigt...kram...
Tänkte på dig imorse då jag kollade bloggen...undrade hur det var med dig....Så vackert du köpt idag...så höstligt vacker!!!
Ha det nu så gott,
kramis Anne-Lee

Anonym sa...

God morgon Maria!

Så tråkigt med din mamma...Jag hoppas verkligen att hon snart är på bättringsväg, det är jobbigt när ens nära och kära blir sjuka eller skadade.

Vilka otroligt vackra blomsterarrangemang du har fotograferat :)

Ha nu en riktigt mysig och skön lördag.
Kram Åsa

Lotta-livets väv sa...

Hej vännen!
Ja, det får bli så...att RL tar över...när mamma är sjuk och det känns som du tar ett steg framåt och två bakåt är det närvaron i nuet som är det viktigaste. Du vet att jag tänker på dig, ofta, ofta och att jag förstår, nej...det kan man aldrig göra riktigt fullt ut...men jag känner med dig och de problem som du tacklas med!
När det känns tungt, kan man glädas åt vackra blommor och vackra bilder och försöka att tänka vackra tankar!
Kram till dig
/Lotta
ps pengarna kom för länge sedan ds

Älskade pion sa...

Hoppas att din mamma snart blir bättre,inget kul när ens nära och kära inte mår bra.Fina arrangemang,härligt. Ha en skön helg vännen. Kramar Ulrika

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Vad jobbigt med mamma.... Sånt är så trist...
Härliga höstbilder har du att visa!
Ha en skön helg!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas din mamma blir bättre. Jättefina höstarrangemang, fint med hinkarna.
Ha en bra lördag
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej Maria! Hoppas allt kommer att bli bra med din mamma. Jobbigt när nära och kära blir allvarligt sjuka. Jättevackra bilder bjuder du på. Må så gott! Stor kram Sofia

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag förstår att du har det tufft med dina kära mamma. Då mår man inte så bra och då är andra saker viktigare.
Fina blombilder:-)
Ta hand om er, kära bloggvän!
Kram Susanne

Bea sa...

Ja, du, allt har sin tid! Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!
Jättevackra planteringar i spannar.
En styrkekram till dig!/Bea

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad skönt med lite blomsterarrangemang! Önskar att jag hade hunnit fixa lite med det... men det har jag inte. Och imorgon hinner jag inte heller. Det är vaccination för mellantjejen och sedan Bomässa i stan och efter det gäller det nog att ta tillvara på familjetiden lite. Kanske kan de följa med till blomsterbutiken kanske... :)

Kram Jenny

becca sa...

Ja i bland räcker tiden inte till, men det är det som är bra med bloggen den finns ju alltid där så om mam får en stund över är det bara att titta in.

Hoppas det går bra med din mamma och att hon snart piggnar till, fina blommar, dom skulle jag gärna ha hemma på trappen.

Ha en bra kväll, kram Rebecca.

Sjabbig men chic sa...

Jag förstår att det är jobbigt när din mamma är sjuk. Livet stannar liksom lite och man befinner sig vissa stunder som i ett vacuum. Men se till att sköta om dig ordentligt.

Kram igen
Lisa

Domus Dulcis Domus sa...

Vackra blomsterarrangemang, trodde ett tag att de var dina och blev lite avundsjuk ;-)
Tråkigt med din mamma hoppas det ordnar upp sig.....
Kramar till dig