lördag 14 november 2009

Dagen då Alice blev Anton



Nu har vi fått det bekräftat det vi har misstänkt ett tag, vi har inte två kattflickor.....Alice vår grå kattunge är en kille och har nu bytt namn till Anton. Vi ska ringa till veterinären på måndag! Annars har vi haft en lugn dag jag har övat med kören till vår julkonsert och skjutsat sonen till kalas. Det är ju ganska grått och mörkt i dag så vi sitter mest inne och myser.
Jag har dock varit uppe i jullådan och hämtat ner min julkrans! Den köpte jag på en julmarknad förra året.
Ha en skön lördagkväll!
Kramar från Maria

24 kommentarer:

Domus Dulcis Domus sa...

Så det kan bli.....
Blir visst påmind om att jag har en höstkrans i källaren, kanske borden sätta upp den innan det är dags för julkransen. Kram

Kärrans blogg sa...

Åååh vilken fin krans! Vi köpte en ny krans till dörren igår.
Kram från Kerstin

Signe 1 sa...

Nämen så tokigt det kan bli, hihi. Men Anton var ju en superfint namn:-) Ha en fin lördagkväll själv vännen och tack för alltid fina ord hos mig! Kraam Sofia

Marie sa...

Riktigt mysigt att börja tänka på advent nu.. Kan tänka mig att kattungen är lika söt ändå, Alice eller Anton. Kram och ha skön lördagskväll.

Lena/isklockan sa...

Hi Hi....samma hände för oss när jag var barn. Sessan blev en Sesse....Vacker krans. Kram Lena/isis

Smått å Gott sa...

Så lätt det är i katternas värld. Det säger bara svisch och så får man en ny identitet =) Så kan det gå! Ha en fortsatt trevlig helg. //Maria

svartanova sa...

Å vad mysigt med körövning inför julen!!!!

Ha en riktigt skön lördagskväll!

Villa Carl Larsson sa...

Wow vad läcker den kransen var!!

Ha en skön lördag kväll du med! Kram

OlgaA sa...

Ha ha så roligt!!! Katt är ett lurigt djur ;)
fina kottar!
kram

Mia sa...

Sån kan det gå, jag hade en katt som liten, Hubert, som fick heta Huberta efter första kullen med kattungar :)

Uttan sa...

Så det var så.. oj då har ni en av varje gäller att kastrera då?
Visst är det väl roligt att få börja plocka fram lite jul...
Fin krans!

Önskar Dej en fin Lördag kväll!
Kram!

Jenny sa...

Hej Maria!
Hihi, jasså kattflickan var en liten Anton;)

Vilken fin krans!

Ha en skön lördagkväll o tack för din goa kommentar om Tindra, hon blev jätteglad:)

Kram Jenny

Lantliv sa...

Nä men ja ha ....men de är väl inte könsmogna än? Två syskon e de väl!?! Bäst Ni hör med veterinären!!Vad härligt med kören...vi skall gå och lyssna på vår äldsta dotter...hon e med i kör. Igår berättade hon att hon skall va solist...blir spännande!
Härlig krans!!!
kram Anne-Lee

Grodmamman sa...

Så blev det för min bror också. De hade en Mira som fick bli en Mirre!:)
Vacker krans du har tagit fram. Måste ta tag i min lingonkrans imorgon!:)
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Åh vad härligt det måste vara att kunna gå ut och hugga sin egen gran. Japp här får vi krypa iväg till den som säljer granar hihi....Kransen är jättefin. Visst är det härligt att packa upp saker som man har handlat förut. Jag glömmer oftast vad jag har köpt så det är en överraskning varje gång.
Ha en skön helg/ Kram Anne

Livet på Berget sa...

Hihi, ja men det går ju lika bra med en Anton:). Vacker krans!
Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

Bibbi sa...

Påminner mig om när jag och min syster fick två kaniner, Kalle och Pelle... Efter några veckor hade vi närmare 100 kaniner.... Tur vi hade ladugård att ha dem i ...;S
Hoppas det går bra för Anton med könsbytet;P
Kramen

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så det kan bli;)) Vi hade en hamster som hette Jack..men senare fick "han " döpas om till Jackie!!!;))

Fin kottekrans !!
♥Kram o go kväll Millan♥

Anonym sa...

Så det kan bli :)

Vilken vacker krans!

Kram Åsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja så kan det gå, och snabbt fick kissen nytt namn. Jättefin krans hade du också, eller hjärta är det ju.
Ha en fin söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Linruz sa...

Vad mysigt det låter med julkonsert.
Saknar faktiskt lite att sjunga i kör til julen.
Något speciellt och stämningshöjande.
Ha en fin söndag.
Kram Lina

Älskade pion sa...

Oj då,kanske kan bli fler katter hemma hos er nu då. ;)Sånt som händer.Ha en skön söndag. Kram Ulrika

Babsan sa...

Åhhh. så fin krans! Har du gjort den själv?

Mitt lilla äventyr sa...

Va mysigt att träna inför julkonserten, vi övar för fullt inför Lucia =)!

Kransen är jättefin!
Kram