torsdag 7 januari 2010

Mina burkar




Jag har fått en utmaning utav en av mina favoritbloggar, STENLYCKA. Det var att jag skulle visa vad jag förvarar mitt kaffe och te i. Min kaffeburk är gammal, så gammal att jag inte har en aning om var jag har köpt den! Jag skulle egentligen vilja ha en ny! Min teburk däremot älskar jag..... Den köpte jag i somras i en gårdsbutik utanför Halmstad, som heter Små Ting.
Jag hittade även en gammal teburk hemma hos mina föräldrar, som jag också visar. Den var det inte te i längre utan knappar, till min dotters stora glädje! Hon lekte med knappar resten av den dagen!
Må så gott alla läsare och jag skickar utmaningen vidare till några av mina favoritbloggar:
Lissboden
Blåbärs och Smultronstället
Livet på Vestergård
Kramar från Maria

20 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Maria!
Tack för utmaningen jag fick av dig.
Jag återkommer med bilder till helgen.
Jag har lite strul med min kamera för tillfället. Jag råkade tappa den i golvet för ett tag sedan och nu verkar den inte vilja hänga med längre. Tur att jag tog försäkring, pust.
Ha en underbar helg!
Kram från Maria

Signe 1 sa...

Jättefina burkar du förvarar ditt kaffe och thé i vännen:-) Théburken tyckte jag speciellt mycket om!! Må gott kära du, kraam Sofia

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilka fina burkar, speciellt théburken:)

Ha en mysig fredag,

Kraam Jenny

Livet på Berget sa...

Hej
Vilka fina burkar! The burken var ljuvlig. Min farmor hade också en stor burk med knappar som hon samlat genom alla år, den älskade jag att leka med närj jag var liten. Så vackra knappar man gjode förr också!
Kram
/Sara

Sjabbig men chic sa...

Vilken jättesöt teburk! Kaffeburken var det heller inget fel på är säker på att kaffet blir hur gott som helst!;)

Kramis Lisa

Linruz sa...

Gillar verkligen te burken Maria.
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram Lina

Elsa och Helena sa...

Hej! Måste bara titta in för jag har oxå gjort utmaingen.

Du har jättefina burkar...det är faktiskt så kul att se hur andra förvarar!!

Kram Helena

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken rolig utmaning Maria.., ås länge jag slipper att få den själv;-(
Min kaffeburk gick i sönder för ett bra tag sedan så just nu är den tejpat i locket och det är ingen vacker syn!
Men..., det är ju inte locket jag skall dricka så det är väl därför jag inte har stressat men försök till att hitta en ny:)

Nu är det läggdags för min del så jag säger god natt Maria och hoppas du får en skön helg...
Kram kram
Marianne

Mjuka sa...

Vilken rolig utmaning! Fin teburk du har!
Kram MALIN

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej vännen!
Vilken rolig utmaning och vad fina burkar du har. Vad kul att dottern gillade att leka med knapparna. Min mormor brukade klippa bort knapparna på gamla kläder och sedan klippa mattrasor av tyget.
Jag tar emot utmaningen och återkommer med bilder. Tack för att jag är en av dina favoritbloggar du är en av mina:-)
Kramis Susanne

Livet på Vestergård sa...

Hej Maria!
Tack för utmaningen.Jag fick den faktiskt för några dagar sedan också så om du ser mitt tisdagsinlägg får du se mina burkar.
Jag tycker båda dina burkar är fina.
Känner igen det där med knapparna. Min äldsta dotter tyckte alltid om att leka med knappburkar hos släktingar när hon var yngre :)
Ha en mysig fredag! Kram Kicki

Soltorpsgarden sa...

Kul med burkar, få bort tråkiga saker som man måste ha framme men som man kan gömma i snygga burkar! Kram Vivi

Villa Carl Larsson sa...

Det är så härligt och fint med olika burkar. Det är mycket finare att ha framme än de paketen man köper i affären. Dessutom riktigt bra förvaring.

Trevlig helg Maria. Kram Josefin

Fånga dagen sa...

OJ oj, den vita teburken var verkligen vacker, en sån ska jag leta efter så kan ju även jag ha mitt te framme.
Ha en helmysig helg
Kram Lena

millandante sa...

Roligt att se! Kaffeburken känner jag igen... och teburken är ju så fin!!
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin théburk, och här är det thé som gäller. Fast det blir ju kaffe ibland också, just nu dricker jag en balja thé. Det är så gott när det är kallt också. Det var en kul utmaning, alla förvarar så olika.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

OlgaA sa...

Jag tycker om den utmaningen! ;)
Fin burk.. TeburkAR har jag och en burk till kaffe - bara min man dricker kaffe :)
kramar Olg@

Lauras gård sa...

Vilken söt teburk du har! Den vill man inte gömma i ett skåp utan den får väl stå framme kan jag tänka. Trevlig helg och Kram Stina

Uttan sa...

Mmm så fina burkar tänk vad det är roligt att få se hur andra förvarar div.saker.
Den theburken mins jag att jag haft en gång i tiden men just då var den inte speciellt märkvärdig men nu är den jätte fin.Tänk man ska inte kasta nått.
Önskar dej en fin kväll och en Go Helg!
Kram!

Min Skattkammare sa...

Undrar om det finns någon annan burk som man skopar ur så mycket som kaffeburken?
Det skulle väl vara godisburken då! ;o)
Vilken härlig tulpanbukett du har!
Nu vänder det........jippie!
Önskar dig en skön helg!
Kram Kicki