tisdag 9 mars 2010

En bra start på dagen




Det står så mycket bra på mjölkpaketen tycker jag. Nu läser jag varje morgon hur viktigt det är att äta frukost och få en bra start på dagen. Det är jätteviktigt för mig också, jag mår inte bra av att gå upp för sent och få stressa i väg jag behöver äta frukost i lugn och ro och få en mjukstart på dagen! Nu blir det ju tyvärr inte alltid så, eftersom barnen också ska i väg och sonen vill ju komma i tid till skolan. I morse började jag 6.30 och då är det bara jag som går upp så då fick jag min lugna start! Jag hann även gå ut och fota kl. 6.10 och njuta av min fantastiskt vackra soluppgång, den visar jag er i dag!
Må så gott alla goa läsare!
Många kramar från Maria

46 kommentarer:

Kärrans blogg sa...

Vilka fantastiskt fina bilder du visar. En vacker men kall soluppgång.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Sagolika kort Maria..fy tusan vad du är duktig. Jag längtar efter att ses min bästa vän. Kram Lotta

Lauras gård sa...

Vilka underbara bilder! Så vackert! Skönt att du slipper dra upp barnen så tidigt och att du kan få rå om dig själv då du börjar den tiden. Jag är som dig och gillar inte att stressa på morgonen. Jag kliver upp kl 5 för att hinna läsa tidningen, dricka kaffe, äta frukost och hämta kraft innan ja ruskar liv i sömntutorna. Hoppas du börjar lite senare i morgon... Kram Stina

Linruz sa...

Underbara bilder vännen.
Skönt att gå upp själv i lugn och ro och njuta av morgonen.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Anonym sa...

Frukosten är det viktigaste målet på dagen. Det är då man grundar! Min frukost är lååång, med tidningsläsnig också. Jag njuter av min förtida pension... inget går upp mot att ha förmånen att kunna bestämma helt själv hur dagen ska arta sig.

Kramar och skön vecka.
Eva-Mari

Solfyllda segel sa...

Vilka vackra bilder. Är imponerad av att du hann med det på morgonen. Här är det uppgång kl 5 och då håller jag tummarna för att jag ska få i alla fall 30 min i lugn och ro innan resten av huset vaknar. Morgonro är verkligen viktigt och frukost skulle jag inte klara mig utan.
Kram Therése

Grodmamman sa...

Underbara bilder!
Här är en till som vill äta frukost i lugn och ro. Jag går alltid upp långt innan barnen, så att jag får en stund för mig själv på morgon. Frukost hoppar jag bara över om jag försovit mig, är hungrig när jag vaknar!:)
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Bilderna är fantastiska, den vackraste tiden på morgonen. Så skönt att få sitta i lugn och ro innan familjen vaknar. Ha det gott vännen/ Kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Bilderna är fantastiska, den vackraste tiden på morgonen. Så skönt att få sitta i lugn och ro innan familjen vaknar. Ha det gott vännen/ Kram Anne

Lantligt i stan sa...

Vilka vackra bilder! Visst ska man ta det lugnt på morgonen och inte fuska med frukosten, det är ju det viktigaste målet på dagen. Tänk att all snö rasade nyss ner här från taket på framsidan och klöv syrénträdet mitt itu! Lite chockartat. En hel del snöskottning blev det. Ha det gott!
Kram Anki

Nilla Q sa...

Vilka FANTASTISKA bilder!!! Så underbart att det finns någon som kan gå upp och fota vid den tiden, så att även jag kan få uppleva en sån soluppgång! Det är nånting jag annars aldrig skulle få se, tror jag... Vi är sjusovare, hela familjen - även barnen!

Kram Pernilla

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen! Vilka härliga morgonbilder. Visst är det skönt med en lugn start på dagen. Jag skulle aldrig klara att stressa iväg utan dusch och frukost på morgonen då blir ju hela dagen fel. Ta hand om dig!
kram Lotta

Lantliv sa...

Åh så vackert.....var ute och gick igår kväll....då såg det ut så här. Underbart vackra dagar nu...dagar då ljuset har återkommit...snön börjar smälta! En underbar tid har vi framför oss...den bästa!!
kram Anne-Lee

Signe 1 sa...

Wow vilka fiina bilder du har tagit Maria!!

Ja att stressa på morgonen kan förstöra en hel dag för mig, lugn och ro en underbar start!

Kram Sofia

Små steg till ett enklare liv sa...

Ja,det gäller att finna sina små lyckostunder.Jag vaknar också hellre tidigt och njuter av min frukost & kaffekopp.Två dagar i veckan tittar vi på Ben 10 jag o sonen ihop då vi har lite 'sovmorgon'.Du lyckas verkligen fånga det vackra i vardagen! Ha en bra vecka
kram *piah*

Anisis sa...

Mycket fina bilder ! Tänk vad vackert det kan vara ibland ! kram Anna

VITA NYANSER sa...

Jättefina bilder! Så härligt att fånga soluppgången så där!

Kram l-l

STENLYCKA sa...

Vilka underbart vackra bilder. Här var soluppgång bakom tjocka moln idag.
Önskar dig en fin arbetsdag!
Kram Raina

becca sa...

Härligt med lite egen tid på morgonen, min barn vaknar alltid mellan 6 och 7, så här blir det ingen egen tid då, men det blir aldrig stress, har gott om tid =).

Ha en bra dag, kram Rebecca.

Älskade pion sa...

Vilken otroligt fin soluppgång,tänk vad du hinner med på morgonen. ;)Ha en riktigt bra dag vännen. Kram Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina foton Maria, det gäller och fånga tillfället.
Kramar
AnnaMaria

Lotta sa...

Underbara bilder!!
Ha en fin dag
Kram på dig
Lotta

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Jag förstår att det blir en bra start på morgonen med så vackra vyer! Underbara bilder! Ha en bra dag! Vårkramar till dig! Therese

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej
vilka härliga bilder du visar på soluppgången man riktigt *hör* tystnaden och känner ljuset och kylan.
Ha det gott Marie:)

Jenny sa...

Hej Maria!
Underbara bilder..suck!
Frukosten är dagens bästa måltid tycker jag, speciellt på helgerna när man kan sitta o äta länge o läsa morgontidningen:)

Ha det gott!

Kram Jenny

Sköna o Gröna Ting sa...

Vilken magisk morgon du fick uppleva Maria, en bättre start på dagen kunde det väl inte bli + en bra frukost.., det är livet det:)!!!!

Kram
Marianne

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder du tagit. Visst är det härligt att få en lugn start på dagen. Allt blir genast mycket lättare då. Må så gott! Kram Sofia

Gela sa...

Underbara bilder du tagit. härligt att du fått soluppgången på bild. Ha en fin kväll./Gela

Mia sa...

Vilka fantastiska färger. Förstår du fick en fin dag :)

Anna sa...

Fina bilder!Måste varit en underbar morgon.Hoppas att vi kan se i påsk, jag bokade biljetterna hem igår....så jag blir hemma mellan den 1-6/4.Kram

Min Skattkammare sa...

Det är något magiskt med morgonen.
"Hans nåd är var morgon ny..."
Den känns så....orörd, oförstörd....och man vill hinna njuta av dess stillhet.
Kram Kicki

Uttan sa...

Ja den bilden är nått att vakna upp till....sååå Vackert!

Jag läser också mjölkförpackningarna noga och även om det står lika på förpackningen varje morgon så läser Jag det om och om igen.

Önskar dej en God Kväll och En bra Start på Morgondagen!

Kram!

Vardags-mirakel sa...

Helt underbara bilder du visar! Visst är det skönt när man kan ta det lugnt på morgonen, tur att man börjar extra tidigt vissa dagar ;-) Ha det bra, kram Eva.

Vita små hjärtan sa...

Men Maria vilka fantastiska bilder! Du är nog en mästerfotograf i alla fall!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Cathrin sa...

Vilken härlig morgon. Och vilka bilder!!! Men verkligheten måse varit än mer fantastisk. Längtar själv efter "egna" mornar, hur tidiga de än är.

Kram

Sjabbig men chic sa...

Ja, frukosten är hur viktig som helst för mig. Och vilka enormt fina bilder!

kram Lisa

millandante sa...

Vilka fantastiska bilder!!
Här har du en till som är beroende av både frukost och tid på morgonen...!
KRAM

Karin Lindström sa...

Hej Maria!

Vilka underbara bilder. Hade ni dimma där över fälten. Jag var uppe vid sextiden men inte var det så vackert här inte:)

Ha en fortsatt bra vecka!

Kramar

Karin

Hanna sa...

Underbara vinterbilder.
Kram
Hanna

Vem är jag.. sa...

Hej Hej!

jag e ledsen att jag inte har varit här på ett tag...men jag är glad att jag hittade hit igen!

Wow vilken morgon du får vakna till, underbara bilder jag älskar natuern den ger en så mycket å vad lycklg jag skulle vara om jag fick vakna upp med den utsikten

Kram Lisa

Lissboden sa...

Vilka vackra bilder. Det är så att morgontröttheten helt försvinner när man tittar på dem.
Visst är det härligt att få äta en bra frukost i lugn och ro. Precis det brukar jag undervisa om i skolan. Hjärnan äter kolhydrater och det finns inte så mycket av det i kroppen efter nattens sömn. Man blir alltså smartare om man äter frukost, inte så dumt.
Ha en underbar helg och med förhoppningsvis mycket sol!
Kram/Maria

Unknown sa...

Härliga bilder. Tidiga mornar blir lite magiska när man är ensam uppe och kan njuta av dem.
Kram maria

OlgaA sa...

Det är alltid lika fantastiskt att se naturens lek... Färgerna är ju så underbara!!!
Du är välkommen till mig att hämta ett award! :)

kram Olg@

Ina sa...

Oj, vilka vackra bilder!
Hela din blogg är så inspirerande!

Önskar dig och de dina en härlg helg!

/Ina

Blåbärs och smultronstället sa...

Underbara bilder, Maria!
Visst är det kul att fota och fånga många fina tillfällen i livet.
Kram Susanne

Livskrafter sa...

Så fatnastiskt vackra bilder du bjuder på
Härligt
Emma