torsdag 18 mars 2010

hopp om vår



Äntligen börjar snön att smälta och det finns hopp om vår! Jag tycker både naturen och människorna får nytt liv, när det blir ljust och varmt igen. Många känner sig nog lite gladare och piggare och trivs mer med livet. Jag tycker det är lite mysigt att ha allt det härliga med vår och sommar framför sig, tiden går ju så fort när det börjar grönska igen. Men det är som alltid, ha alla sinnen öppna och njut av varje minut!
I helgen ska min mamma bo hemma för första gången sedan hon fick sin stroke i augusti. Hon är så förväntansfull och jag är så glad för hennes skull. Hon älskar naturen och hon ska få sitta på sin veranda och lyssna på fågelsången och titta på takdropp!
Dagens bilder är från snösmältning!
Kramar från Maria

21 kommentarer:

Unknown sa...

Det är alldeles underbart nu. Snön som smälter och fåglar som kvittrar. Skönt för din mamma att flytta hem nu och ha hela våren och sommaren framför sig.
Kram maria

Grodmamman sa...

Idag har vi haft mulet och slaskigt, men tidigare i veckan hade vi solsken och fåglarna kvittrade. Då var livet helt underbart! Å andra sidan får det gärna vara lite mulet bara snön smälter!:)
Vad roligt för din mamma! Hoppas att hon får underbara dagar nu!:)
Kram

Lauras gård sa...

Vad roligt att din mamma får komma hem lite efter så lång tid! Nu är det ju en härlig tid att komma hem. Vad skönt för din pappa också.

Visst är det härligt att se från dag till dag att det har smält undan. Nu börjar det bli barmark på ladugårdsbacken, men min man har också legat i hårt med plogningen. Skönt för skogens alla djur att snödjupet börjar minska. Kram Stina

Linruz sa...

En hoppfull tid i dubbel bemärkelse då.
Förtår att de känns stort att få komma hem och sitta på sin veranda och känna in livet.
Underbart att få höra om framstegen och jag hopas av hela mitt hjärta att det går bra.
Stor kram Lina

Villa Carl Larsson sa...

Hej Maria! Vad rar du är. Jag ska inte byta blogg så jag finns kvar på samma :) Dock har jag raderat gamla inlägg faktiskt och börjar om nu.. dock kanske det tar ett tag innan inläggen kommer lite mer frekvent, men jag finns kvar. Tack för fina ord. Det värmer!

Och visst är det underbart när det tinar nu. Vi har haft +6 grader idag och det tinar som bara den. Blött blir det och smutsigt är det överallt, men våren är på väg.

Jag kikade in på webbutiken du rekomenderade. Tyvärr kunde jag inte hitta den fina termosen. Kanske den tagit slut. Det var ju synd i så fall.

Ta hand om dig. Kramar

Norregård sa...

Vad härligt att din mamma ska få komma hem över helgen!!
Lagom till våren börjar spira;o)

Kram Kram Malin

Livet på Vestergård sa...

Vad glad jag är för er och din mamma som får komma hem och uppleva allt som hör till hemmavid.
Här har det snöat hela dagen så nu har vi inte alls vårlikt, men man vet ju att det kommer en vår så småningom.Ha det bra.Kram Kicki

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Visst känns det underbart att våren är på väg. Hoppas att ni får en mysig helg!
Kram Lotta

Nilla Q sa...

Härligt med lite vårbilder! Och vilken mysig utflykt du haft med familjen. Lät verkligen underbart!

Kram Pernilla

Solfyllda segel sa...

Hej!
Vilka vackra bilder du visar. Jag kan bara ana hur mycket din mamma längtar. Roligt att höra att det går så bra.
Kram Therése

Karin Lindström sa...

Åh, vad jag blir glad för din mammas skull. Tänk att inte få vara hemma, så man skulle längta!

Visst är det skönt nu, hoppas det smälter fort;)

Ha det bra!

Kramar Karin

Lissboden sa...

Visst är det härligt att det äntligen kommit igång lite mer med snösmältningen och imorgon kommer det tydligen lite vårregn också.
Jag hoppas att det kommer att gå bra nu när din mamma ska komma på besök i helgen!
Kram på dig!

becca sa...

Vilka fina bilder, visst är det härligt att det går mot ljusare och varmare tider.
Hoppas att ni får en härlig helg med din mamma, kram Rebecca.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt att ni får ha mamma hemma en helg, och så hon kommer och uppskatta det. Idag vaknade jag av drip-drop mot fönsterblecket, nu går det fort. Men det är mycket snö som ska bort, blir väldigt blött och klafsigt.
Ha en toppenhelg
Goa kramen
AnnaMaria

Älskade pion sa...

Vad härligt för din mamma att få vara hemma igen.Visst är det härligt nu när man ser att snön faktiskt är borta på en del ställen ,såååå skönt. Ha en riktigt skön helg vännen. Kram Ulrika

Signe 1 sa...

Ja hej och hå, nu läängtar vi verkligen efter våren, är så trött på detta nu!!! Fina bilder vännen!

Ha en fin dag!

Kraam Sofia

Anonym sa...

Hej Maria! Underbart är det nu när våren kommer. Hoppas din mamma får en fin helg hemma och kan njuta på sin veranda. Ser att du har länkat till min gamla blogg Plommonhuset men den är borttagen nu. Länka jättegärna till min nya http://livetiplommonhuset.blogspot.com/ Ha en skön helg vännen! Kram Sofia

Ann-Sofie sa...

Det är så härligt att bara sitta och lyssna på allt smältvatten och vårdropp, jag hoppas din Mamma får en jättebra start hemma...!

Kram!

Unknown sa...

Åh så ljuva bilder!

♥ Fyra årstider sa...

Jag tänker på er helgen. Hoppas att det går bra med mammma nu. Jga ringer dig..jag kanske måste jobba nästa fredag..men vi får höras av.
Kram Lotta

Cathrin sa...

Jo, på våren vaknar alla till liv. Snösmältning och solsken ger nytt hopp.

Låter härligt att få njuta på egna verandan med fågelsång och takdropp. Verkligen något att få se fram emot.

Trevlig helg!
Cathrin