torsdag 4 mars 2010

Jag vill så mycket



I bland känns det verkligen som om tiden inte räcker till, jag känner mig just nu otillräcklig och skulle vilja göra så mycket mer än vad jag hinner! Jag har så många idéer om hur jag skulle fylla mina dagar om jag vore arbetslös... (nej inget ont om jobbet jag älskar det och vill inte vara utan det).
Men jag skulle vilja vara hos min mamma på äldreboendet en hel vecka och bara göra saker tillsammans med henne som hon tycker om, jag skulle vilja gå runt och fota vackra bilder med min älskade kamera en hel dag, jag skulle vilja ge båda mina barn en egen mamma dag väldigt snart ,då de får välja vad vi ska göra. Jag skulle vilja åka till Stockholm en helg med min man (det ska jag i och för sig göra i april). Jag skulle vilja promenera mera, bjuda hem vänner mera, baka och pyssla mera i mitt hem och kika in till alla fina bloggar mera!
Nu låter jag väldigt missnöjd, men det är jag inte. Jag gör allt det här, men jag vill hålla på längre och verkligen engagera mig med själ och hjärta!
Må så gott alla läsare!
Kramar från Maria

22 kommentarer:

Nilla Q sa...

Hej Maria!

Jag förstår precis vad du menar och jag känner igen mig!

Så bra att du i alla fall ska få göra nånting av det du tänker på!:)

Ha en skön kväll!

Kram Pernilla

Lauras gård sa...

Känner precis likadant!!! Jag är så glad över mitt jobb och jag trivs, men jag skulle även vilja ha mer tid för hem, familj, djuren och för mig själv. Det är svårt att få i hop allt... Kram Stina

Grodmamman sa...

Detta inlägg hade jag också kunnat skriva!:) Jag känner precis likadant och efter den här veckan på jobbet så finns inte ens energin även om viljan skulle finnas.
Kram

plingan sa...

Det är fler än jag som känner igen sig ser jag. Dygnet har alldeles för få timmar och det är så mycket man vill hinna med. Ibland orkar/hinner man, ibland inte. Det gäller att inte stressa upp sig utan njuta av den tid man har!
Kram på dig!

VITA NYANSER sa...

Det där lät helt underbart! Man måste få klaga ibland, för man vill ju mer än bara jobba!

Ha en skön kommande helg!
Kram l-l

Linruz sa...

Hej Maria.
Jah håller med dig.
Vart tar tiden vägen och varför får man aldrig tiden att räcka till till allt man vill göra.
Kram på dig och ha en fin helg.
Kram Lina

Livet på Berget sa...

AH, det där känner jag igen men det går inte för dygnet har bara 24 timmar och ibland måste man sova också. Jag brukar tänka att allt har sin tid och så väljer jag alltid familjen först sen får resten bli som det blir. Men jag förstår din frustration verkligen det gör jag.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Bibbi sa...

Tror du skriver vad vi många känner. Man känner sig alltid otillräcklig.
Roligt att du och maken i allafall planerat in en liten tur. Sånt kan verkligen behövas;)

Ha en skön och mysig fredag.
~*~Kram~*~

mitt skärgårdsliv sa...

Känner så igen mig! Men allt är inte omöjligt :) allt vore ju lättare att genomföre med extra ledighet från jobbet! Tiden är nåt som inte vill räcka till! Önskar dig en härlig dag!

Lissboden sa...

Hej Maria!
Jag känne precis som du. Tänk om man kunde vara ledig några dagar och bara njuta av ljuset som kommer och få göra saker som man ligger efter med, vara med sina närmaste eller bara vara en dag.
Jag tycker också om mitt jobb på skolan de allra flesta dagar men just nu finns det så mycket annat som betyder mer.
Ha en underbar helg i solen!
Kramar från Maria

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej Maria!
Förstår precis vad du menar.
Det skulle vara så skönt att kunna ägna sig hel hjärtat åt människor och andra ting i lite större etapper.

Hoppas du får till en mamma dag snart både med dina barn och med din egen mamma.

Trevlig helg Marie:)

Anonym sa...

Jag tror, utan att känna dig personligen, att du är en väldigt bra mamma, dotter, fru... för du är engagerad och idérik och har ett stort hjärta! Det jag tror du skulle behöva är lite mer egentid så att du kunde vårda dig själv också. Lägg alla måsten åt sidan ett tag. Ibland behöver man rå om sig själv... helt och hållet.

En skön och lugn solhelg önskar jag dig att strosa runt och fotografera på.
Kram Eva-Mari

Livet på Vestergård sa...

Det där drömmer jag också om, det skulle vara så roligt att få ägna mer tid åt såna saker som man inte tycker att man hinner med.Å andra sidan får vi vara glada för att vi har ett jobb i dessa tider när många blir utan. Och försöka planera in lite egentid och tid för andra roliga saker ibland.
Ha en skön helg! Kram Kicki

Norregård sa...

Håller med dygnet har alldeles för få timmar....
Gör det som känns viktigast;o)

Ha det bäst!!
Kram Kram Malin

Solfyllda segel sa...

Hej!
Tack för den fina kommentaren inne hos mig.
Jag känner så igen mig i dina ord. Vi är många som tänker likadant och som slits mellan alla måsten och allt man vill göra. Men jag tror ändå att vi lyckas få till en bra balans till slut.
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Therése

Birgitta sa...

Hej! Jag tror att alla känner som du. Dygnet har för få timmar och vi behöver ju sova lite också.
Önskar dej en skön helg nu.
Kramis Birgitta

Ullis/Leva på landet sa...

Känner igen det precis. Tiden räcker ju aldrig till helt för allt man vill göra. Oftast är det ju allt med nära och kära som får stryka på foten när tiden är knapp.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Vita små hjärtan sa...

Ja ibland räcker inte tiden till, man vill så mycke. Kanske man hinner, men vill ha mera tid...
Önskar dig en underbar helg!
Kram Agnetha

Uttan sa...

Ja det där känner de flesta igen.
Men det är väl tur att man vill mycket...att man har en massa ideér och att man vill sina nära och kära det bästa.
Men man får ta dagen som den kommer.Njuta av varje dag man får.
Fånga Dagen!
ta det den dagen bjuder på just då.

Nu har jag hällt upp ett glas vin och jag tänker sitta och njuta och så får disken,dammsugningen och tvätten vänta en stund...

Ha en fin Lördag.
Kram!

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen mig. Tiden är så knapp i bland. Hoppas du har en skön lördagskväll. Kram Sofia

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

årstidens bästa sa...

Ja,tiden.Den är svår att ta sig ibland.

Men du gav mig en tanke med detta inlägg.
Mamma dag!

:)

Det ska jag ge våra barn.
En varsin tror jag minsann.

TACK!!

Kram
Linda