lördag 27 mars 2010

Ljusa kvällar om våren





Äntligen är det dags att ställa fram klockan till sommartid. Det ska bli så härligt att få ljusa och långa kvällar och kunna vara ute och njuta av den härliga naturen. Att kunna ta en promenad eller cykeltur på kvällen och det fortfarande är ljust! Det är livskvalitet för mig och nu kommer en underbart härlig tid! När jag tänker på ljusa kvällar kommer även mina tankar till den vackra sången från Kristina från Duvemåla, Ljusa kvällar om våren.
Må så gott alla läsare!
Kramar från Maria

44 kommentarer:

Marie sa...

Själv har jag samma känsla...nu ligger allt det underbara bara och väntar bak nästa sväng...ljusa kvällar och värmen som med all säkerhet kommer att komma. Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Kära Maria!!!

Jag vill önska dig detsamma, en härlig fortsättning på helgen!
Massor med kramar till dig vännen...
Marianne

Grodmamman sa...

Tack för påminnelsen! Hade glömt av sommartidsomställningen.
Det är verkligen en ljuvlig tid vi går till mötes!:)
Kram

Livet på Berget sa...

Visst är det härligt när ljuset vänder åter. Jag njuter också av det!
Ha de gott!
Kram
/sara

Linruz sa...

Jag ser med fra emot den ljusare tiden.
Hoppas allt är bra med dig.
Stor kram LIna

Lauras gård sa...

Visst är det härligt med ljusa mornar och kvällar! Hoppas man blir lite piggare på kvällen då det är ljusare längre. Men jag väntar med att ställa om klockan till i morgon så jag slipper gå upp en timma tidigare *fniss*. Kram Stina

Vardags-mirakel sa...

Fina bilder, och visst har vi en fantastisk tid framför oss! Kram Eva.

Ina sa...

Så vackra bilder du har!!
Och på min favoritblomma gerbera också! :o)
Det är alltid roligt att kika in på din blogg...

Håller med om att det är härligt med längre kvällar!

Önskar dig en härlig söndag!
/Ina

Fånga dagen sa...

Gokväll!

Vilka fina bilder du tagit.
Jo då kissen har lite vårkänslor, men eftersom han är kastrerad så är han lugnare. Och sen är det ju inget vidare väder heller så det blir ett evigt springande ut och in för honom.
Och dina då?
Ha det så bra nu och sant som du sa med sommartiden, skönt att det går åt rätt håll.

Kram Lena

Karin Lindström sa...

Hej Maria!

Ja tänk vad skönt med ljusare kvällar! Hos oss är det fortfarande mycket snö kvar men den försvinner sakta men säkert!

Ljuvliga bilder som alltid hos dig;)

Ha en fortsatt skön helg!

MÅnga kramar
Karin

Lyckoslanten sa...

Hej! Så roligt med en ny blogg att besöka! Fina bilder i en fin blogg! Ha en skön söndag! ~Ann-Lis
Ps. Jag ska länka hit så jag vet vad du sysslar med! :o)

Älskade pion sa...

Javisst är det härligt när man tänker på det ,att det blir ljusare längre på kvällarna så skönt.Ha en riktigt mysig söndag vännen. Kramar Ulrika

Soltorpsgarden sa...

Hej! Ja man längtar ihjäl sig! kram Vivi

Små steg till ett enklare liv sa...

Ska ut till min koloni och se vad som har kommit upp.Förväntan och glädje!
Så vacker bild...skulle vilja klappa de där videbollarna.Men det går ju inte...som tur är får ögat sitt lystmäte av dina fina bilder.Du skriver så sanna ,kloka ord också!!! ha en go' dag!
kram *piah*

Anna sa...

Jag hade helt missat att det var nu vi skulle ställa om klockan....men oh va härligt det kommer bliimorn när jag har sovit ifatt den timmen och kan njuta av ljusa kvällar:)
Hoppas att vi kan ses nästa vecka. Kram

Min Skattkammare sa...

Precis den sången tänkte jag på.....som jag älskar!
Jag håller med dig, det här är så fantastikt....att man får mer ljustid på kvällen. Instängdhetskänslan släpper.....
Vilken söt blomma! :o)
Kramar Kicki

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Har precis tagit en premiär tur på din blogg! Härligt!
Visst är det underbart med sommartid och hopp om ljusare och varmare tider!
Hoppas att du får en härlig söndag!
Kramen Mimmi

Livet på Vestergård sa...

Så fint med videkissor och gerbera.Visst känns det bra med ljusa vårkvällar :) Ha en skön söndag! Kram Kicki

Mia sa...

Ljusare kvällar, vårkänslor, visst känns det skönt. Tänk, jag har nästan redan glömt hur mörkt det var i december/januari. Gott är väl det, detta är mycket bättre. Njut påsken :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu är det vår på riktigt, igår såg jag tofsvipan också. Snart kan vi börja bära ut möbler, ska bli så skönt.
Ha en fin påskvecka
Stor kram
AnnaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Underbart! Vilka fantastiska bilder och jag älskar en färgklick lite här och där.

Kram Jenny

Uttan sa...

Ja Jippi Våren är på gång...
Man hörer fåglar sjunga....

Så fin blomma Du har.
Nu ska Vi dra vinnarna.

Kramar!

Helen sa...

Hej!
Våren är verkligen hoppets årstid. Vilka vackra b lommor, så gulligt med vide.
Kram/Helen

Min plats i solen sa...

Jag kan bara hålla med dig! :) Våren är underbar och de ljusa kvällarna likaså. :)
Ha en trevlig söndagskväll!
Kram Lotta

Smultronlycka sa...

Hej vännen!
Ja så härligt att det går mot ljusare tider!!
Så vackra bilder du bjuder på!
Ha en fin vecka!
Kramar Anna

Lissboden sa...

Grattis till din award och det var fina ord du skrivit som gör dig glad.
Vilka underbara bilder på blommorna. Helt fantastiskt vackra!!
Visst är det härligt att vi får längre kvällar nu när vi kommer från jobbet.
Ha en skön vecka!
Kram/Maria

Blåbärs och smultronstället sa...

Vacker vårblomma!
Lycka till i min tävling, vännen.
Visst börjar det bli vår mer och mer, vi har allt lite snö kvar än. Det kommer märkas att vi har sommartid i morgon. Ljuset behöver vi och våren är härlig på alla sätt. Må så gott!
Kram Susanne

Lotta sa...

Hej Maria!
Håller med dig när ljuset återvänder, blir livet mycket lättare och man känner sig gladare i sinnet.
Ha en fin dag
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Maria!
Visst är det härligt att kvällarna nu är ljusare längre!
Grattis till din award,vilka fina glädeämnen du hade på din lista:)

Önskar dig en trevlig påskvecka Vännen!

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Visst är det skönt med sommartid! Dagarna blir mycket längre....Jättefina bilder! kramis Therese

Unknown sa...

Jaa, det är härligt. Nu ligger hela den ljusa tiden framför oss. Underbart :) Det ska verkligen bli skönt efter den här vintern.
Kram Maria

liven sa...

Heisann!!
Nydelige bilder!!
Ja tenk den fine tiden som ligger foran oss nå....og med lysere kvelder er det jo så fint!!!
Håper bare det blir litt varmere i været nå så vi kan nyte det!!

Ha en fin dag der borte i Sverige :o)

Cilla sa...

Kan inget annat än hålla med dig!!
Vilka härliga bilder!!
En underbar dag till till!!
Kram Cilla

Anonym sa...

Hej Maria! Visst är det underbart med dessa ljusa kvällar. Man får mer energi att göra saker. Längtar redan efter sommarens grillkvällar. Härliga bilder du bjuder på. Kram Sofia

Mitt lilla äventyr sa...

Ja nu har man längtat efter lite ljus ett bra tag!! Vilka fina bilder på blomarrangemanget!

Kram

Sjabbig men chic sa...

Ja, ljusa kvällar om våren... Älskar dem! underbar liten blomgrupp Maria.

Kramis Lisa

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Så söt vårblomma!

Det är verkligen underbart att vi äntligen har sommartid, tänk vad fort det har vänt!

Idag har vädret varit ljuvligt, ljust och soligt tills riktigt sent på eftermiddagen :)

Kramar Linda

lovefriidrott sa...

Hej
Vilka fantastiska våriga bilder:)

Hoppas du får en fin påsk vännen

http://www.lillaprovence.se

Marie//Tekla Maräng sa...

Kikar in för att önska Er en Glad och Härlig Påsk:)

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej i PÅSK stugan:))))

Önskar dig en fantastisk påsk och hoppas den blir solig, mättande, social och helt UNDERBAR!!!

Påskkramar
Marianne

Bea sa...

Hej min vän!
Ljusa långa dagar är det bästa som finns! Vilken underbar tid vi har framför oss, hoppas vi hinner njuta och göra det vi tycker är livskvalitet för oss, cykla, promenera och jag som gillar havet, vågskvalpet en stilla sommarkväll - ljuvligt och rofyllt.
Önskar dig en riktigt Glad Påsk! /Bea

Hanna sa...

Glad påsk!
Kram
Hanna

Uttan sa...

Glad Påsk Kramar Till Dej!!!!

OlgaA sa...

Så fina blommor! Visst känns det så skönt med lite mer ljus? Det är snart sommaren! :)

G♥L♥A♥D P♥Å♥S♥K

många kramar Olg@