söndag 20 juni 2010

Samla krafter i naturen




Den här helgen har vi varit ute nästan hela dagarna. Jag älskar att vara i naturen, gå långpromenader, rensa i trädgården, plocka blommor eller bara sitta med en kopp kaffe på trappan och njuta av allt vackert. I naturen laddar jag om och får ny energi känner mig harmonisk och glad! Det är verkligen härligt med sommar och långa ljusa kvällar, snart är det semester och då kan jag njuta fullt ut tillsammans med familj och vänner. I dag visar jag bilder från mina Pelargoner som växer i blomlådorna på trappan, de ger mig livskvalitè just nu!
Må så gott alla goa!
Kramar från Maria

20 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Ja men visst är allt så vackert!!!
Man vill stanna tiden ett tag nu... Jag njuter också i fulla drag!
Ha en fin kväll vännen!
Kram Agnetha

Kärrans blogg sa...

Jag håller med om det du skriver om allt naturen ger. Pelargonerna är underbart vackra! TACK för en härlig långpromenad nyss.
Kram från Kerstin

Smultronlycka sa...

Hej vännen!
Ja i naturen kan man hämta kraft!
Och man mår så bra av att se vackra blommor!
Dina pelargoner är så söta.
Mina som jag har på trappen ser inte så pigga ut.
Tror det har regnat för mycket på dem!
Ha en fin vecka!
Kram Anna

Levis o Vilda sa...

Ja, visst är det härligt ute nu! Önskar man kunde "spara" lite som man kan plocka fram i höst/vinter när allt är grått o trist...
Kram Mia

Lissboden sa...

Vad härligt att du kan uppskatta naturen och njuta av att vara i den. Det är viktigt att stanna upp och känna på den känslan.
Må så gott!
Kram /Maria

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur att man bor på landet och har naturen runt knutarna :)Visst är det jobb med trädgården men det är ett jobb som samtidigt ger avkoppling.
Ha en fin midsommarvecka! Kram Kicki

Grodmamman sa...

Kruxet är ju bara att man inte vill gå in på kvällarna just för närvarande!:) Blir ju så jobbigt att gå upp när väckarklockan ringer tidigt på morgonen!:)
Fyra dagar kvar, sedan har jag semester.
Kram

Signe 1 sa...

Vilka vackra bilder du visar vännen!! Idag skiner solen som bara den, jag njuuuter (synd att man jobbar bara...)!! Ha det bäst!

Stora kramen Sofia

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilket vackert inlägg:)

Ha en jättebra midsommarvecka!

Kraam Jenny

Nilla Q sa...

Jag håller med! Det är så vackert nu, det är bara att njuta.
Och så många härliga, somriga bilder du visar!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

Anna-Lena sa...

Åh, så söta pelargoner du har!

JAg håller verkligen med dig om allt du skriver. Naturen har läkande krafter. Man känner sig genast med harmonisk när man varit ute i skog och mark. Det är förstås extra härligt den här tiden på året.

Hoppas att du får en fin midsommarvecka!

Kram Anna-Lena♥

Vita rosor och förgätmigej sa...

Fantastiska bilder på en äääälskad blomma! Visst är det härligt att livskvalité sällan innebär höga kostnader för oss trädgårdsintresserade...

Kram/ Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har fina pelargoner, och fint skriver du. Visst behöver vi vara lediga nu snart, jag jobbar till mitten av juli. Men det gäller och ta tillvara alla dagar.
Ha en fin midsommarvecka
Kram till dig
AnnaMaria

Lantliv sa...

Kan inte annat hålla med dig i det du skriver...bara saker som får en att må bra! Pelagoner......speciellt vita som det ser ut som du har!
Ha det så gott,
kramis Anne-Lee

årstidens bästa sa...

Ja,visst är det alldeles underbart med skog & natur.....

Ha en fin Måndagskväll.

Stor kram
Linda

Anonym sa...

Hej Maria! Visst finns det mycket kraft att hämta i naturen nu. Själv satt jag i en lekpark efter dagishämtningen idag och njöt av all grönska när barnen lekte. Kram Sofia

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Jag känner så igen mig själv i dina ord. Dina ord kunde ha varit skrivna om mig för här hemma är det likadant. :)

Visst är det härligt att kunna känna den där livskvalitén och att man finner kraft där man står på något vis. Livet är gott helt enkelt! :)

Härliga sommarbilder som alltid! :)
Ha en fin dag och sköt om dig!

Kram Lotta

Bibbi sa...

Pelargoner är något av det vackraste jag vet. Ger sån harmoni. Säkert mycket för att man minns dem från farmor och mormor vilka gav sån trygghet och kärlek.
Kram

Älskade pion sa...

Vad fint du har det i dina blomlådor.ha nu en riktigt skön midsommarhelg. kram på dig vännen. Ulrika

Mia sa...

Så här års laddar vi batterierna, det är underbart att bara vara ute, äta ute och sova ute bara jag har semester.. Fina pelargoner, romantiska och med din välkommenskylt så måste ju alla som kommer till dig känna sig just det, välkomna.
Ha det fint :)