lördag 22 januari 2011

vår i luften



Nu har det börjat snöa här, men på förmiddagen var det riktigt skönt! Jag gick en promenad i vårsolen och avslutade med min första utefika! Det värmde så gott intill husväggen och jag fick verkligen vårkänslor! Det gör inte så mycket att det snöar nu, för jag har ändå inte möjlighet att vara ute mer i dag. Min pappa har jobbat i 40 år så han ska få en medalj idag så nu ska vi åka till en liten cermoni och smörgåstårta skulle vi visst också få, gott!
Önskar er alla en skön helg!
Kramar från Maria

24 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Så härligt det är när man känner de första värmande solstrålarna! Vi hade sol också en liten stund i dag.Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan den visar sig igen.
Ha en fin dag med din pappa!
Kram Kicki

Grodmamman sa...

Här är solen fortfarande kvar, så härligt! Fast inte kul att se hur smutsiga fönstren är!:(
Lät helt underbart med en fika i solväggen!
Kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Ja vi har haft precis samma väder här. Så inomhuspyssel får det bli resten av dagen.
Vad mysigt med en liten ceremoni med belöning för allt slit!
Kram Agnetha

Mia sa...

Smörgåstårta, det var många år sen, så gott det låter. Men en kaffe mot väggen i varm sol är inte att förakta det heller, låter helmysigt :)

Snäckskalsdalen. sa...

Det ÄR verkligen lite vår i luften nu, ljuset silar in på ett annat sätt.
Så festligt med 40 års ceremoni!
Kram

Ord & Känsla sa...

Här har vi haft sol i tre dagar, men idag har det varit moln och snö på fm.

Mysigt med fika...
Ha en bra helg!

Kram Helena

Unknown sa...

Vad härligt. Här var det bara sol de tidiga morgontimmarna innan molnen med snö kom.
Trevlig helg
Kram Maria

Jenny sa...

Hej Maria!
Vad härligt! Jag hörde fågelkvitter när jag gick ut för att fylla på fågelmatarna imorse, då fick jag oxå lite vårkänslor i kroppen:)

Vilket långt arbetsliv han haft din pappa, han är väl värd en ceremoni och vad smarrigt med smörgåstårta;)

Ha det bra!

Kraam Jenny

caja sa...

Vad vårlikt du har det på din blogg idag...härligt! Själv har jag en för dagen nytagen vinterbild på min fotoblogg ;-)

ha en fin lördagskväll/caja

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Mmmm, vad härligt med lite "vår"sol!
Hoppas smörgåstårtan smakade bra!
Ha en fin kväll!
Kram!

Levis o Vilda sa...

Vårkänslor och lite sol gör själen gott! Vi hade också en toppenförmiddag och sen kom snön. Hann tyvärr inte med nån fika men njuter av dina fina bilder istället.

Kram Mia

Smultron på ett strå sa...

Vad härligt med ute-fika, det har jag inte gjort än, men det blev iaf en långpromenad i soldiset. Härligt//kram maria

mammaxtre sa...

Vad härligt med en utefika.

Roligt för din pappa att bli uppvaktad och att ha sin familj med sig.

Må så gott

Systrarna Hjertén sa...

Vilka härliga bilder, här har solen inte riktigt orkat fram idag, men dina bilder ger ju hopp!

Mvh
Frida

Fröken Tindra sa...

Vilken härlig utestund du hade! Och vad kul för din pappa med en liten ceremoni idag.
Hoppas att du har en skön kväll!
Kram!

becca sa...

Hejsan!
Å så härligt med fika i solen, det är sånt man längtar efter.
Hoppas att ni har en bra helg,
kram Rebecca.

becca sa...

Hejsan!
Å så härligt med fika i solen, det är sånt man längtar efter.
Hoppas att ni har en bra helg,
kram Rebecca.

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad skönt med vårfika, det längtar jag efter!

Hoppas att dagen blev trevlig igår med cermonin!

Ha en skööön söndag!
Kraam Therese

Hanna sa...

ha en fin söndag!
kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Jag kan komma ihåg den där känslan, men ännu har jag inte känt någon värme av solen. Men vi har en sån otroligt vacker dag så man kan vara ute av bara glädje även om det är kallt! ♥

Britt sa...

Första fikat ute finns de något bättre//Britt

Uttan sa...

Ja visst! Solen värmer! Härligt!

Trevligt med Medalj och att bli uppskattad efter så många arbetsår.

God Söndag kväll och en bra start på veckan önskar Jag Dej!
Kram!

Lissboden sa...

Vad härligt med våriga bilder och vårkänslor! Det var härligt väder idag och då får man passa på att njuta.
Ha en fin vecka!
Kram från Maria

Lotta sa...

Hej!
Tog en promenad på em jag kände också lukten av vår! härligt man blir så glad.
Kram Lotta