lördag 16 juli 2011

Bär och bakning





Nu är sommaren som bäst, för mig i alla fall. Jag trivs bäst när det är runt +20c soligt och skön frisk luft. Ännu bättre trivs jag när det finns massor av goda bär överallt.... smultron, körsbär, blåbär och vinbär. I dag har dottern och jag varit hos min fina mamma och hälsat på henne på äldreboendet, där fanns massor av goda bär. Vi plockade och åt både vinbär och körsbär. När vi kom hem bakade vi vinbärsmuffins och fikade på. Vi har haft en härlig dag och jag älskar livet med underbar sommar, goda bär och bakning! Må så gott alla fina läsare!
Stor kram från Maria

16 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Håller helt med dig vännen!
Nu är livet som bäst...
Stor kram och fortsätt njut.
Lotta

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker att vinbärsmuffins är de godaste muffins man kan äta, de blir inte för söta.
Härlig dag du haft!
Kram Kicki

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt att plocka bären och samtidigt ha mamma med sig. Kan tänka mig att mamma gillade att komma ut med. Gott såg det ut med

Kram Teres

Lissboden sa...

Hej Maria!
Visst är det härligt med linfält och jag förstår att du har en speciell bindning till det eftersom du minns din mammas friska dagar.
Härligt att du också frossar i röda vinbär, det gör vi här också. Jag har dem både i yoghurten på morgonen och i kakor på eftermiddagen:))
Så härligt med sommar och runt 20 grader är helt lagom. Då blir man pigg och orkar göra mer saker än när det är runt 30 grader.
Må så gott och ha en fin kommande vecka!
Kram/Maria

Ord & Känsla sa...

Jag gjorde dessa muffins för någon sommar sedan. Så goda och somriga:)

Ha en fin kväll!
Kram Helena

Johanna Stålros sa...

Vilka smarriga. Kram Johanna

Felix sa...

Visst är det härligt att kunna plocka bär! Jag har just plockat hallon hos mina föräldrar i dag. Här hemma blir det smultron till frukost så här års. Våra röda och svarta vinbär provsmakade vi till efterrätt i dag, tillsammans med melon och glass. Inte dumt alls!

Fina bilder från skärgårdshelgen! Sverige är verkligen fantastiskt!

Sommarhälsningar
Elisabet

Smultron på ett strå sa...

Idag har vi haft härligt sommarväder hos oss också! Både gott och kul att ta tillvara det naturen erbjuder så här års!//kram maria

LyckligaPraliner ♥ sa...

Du har helt rätt. Jag tycker det är bäst nu. Inte för varmt och kvavt. Och vi kan sova på nätterna i ett lagomt varmt sovrum. Alla goda bär som finns! Hur ska man hinna plocka alla... Ha det fortsatt gott du och din familj! :)
Ann-Louise

Lyckoslanten sa...

Nu har jag tagit igen goda stunder här hos dig, din födelesedag, fin dag i skärgården och njutbara stunder med bakning och besök hos din mamma. Nu är det bra när man kan andas. Jag ska gå ut och andas in sommaren med min kaffekopp! Ha en skön dag! ♥

Älskade pion sa...

vad gott för din mamma att få hembakat.Visst är det härligt när man kan plocka bär och frukter....I Love it!!!Ha en riktigt skön dag.Kramar Ulrika

Mia sa...

Så smaskigt, där gav du mig ett tips, kanske jag ska laga såna muffins idag.
Så fint att du njuter och har det bra :)

Grodmamman sa...

Håller med dig! Orkar inte med jätte värme hur länge som helst, å andra sidan har vi inte haft så varmt mer än några dagar och några dagar till vill jag allt ha med sol och bad.
Goda muffinsen såg ut!:)
Kram

Martina Andersson sa...

Åh vad härligt att hitta en ny blogg hit kommer jag absolut tillbaka =) Hoppas att du får en underbardag idag och nu ska jag ju absolut lägga till mig som följare på din fina blogg
Kram Tina

Ullis/Leva på landet sa...

Åh, blev ju jättebra. Har haft mina föräldrar, moster o morbror här på besök idag. Kul när de får komma ut lite. Härligt med alla bär. Vi får vänta ett tag till innan det är moget.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Ullis

A House With A View sa...

Vackra bilder på sååå smarriga muffins!!!!

Stoooooooooooor kraaaaaaaam aka