lördag 3 mars 2012

En härlig utflyktsdag





I dag ville vi verkligen passa på att vara ute i det härliga vädret. Vi åkte till Tåkern, klättrade upp i fågeltornet och tittade på fåglar. Det var kanske lite tidigt, för isen låg fortfarande kvar, men några fåglar fanns det:) Vi vandrade även runt en del på spångar och stigar och satt i solen och bara hade det skönt! De håller även på att bygga ett naturrum där, så vi får nog åka dit igen lite senare i vår. Det är verkligen rogivande att vara ute i naturen och härligt att det börjar bli vår!
Må så gott alla fina läsare!
Kramar från Maria

12 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Hej Maria!
Jag ser att vi gjort lite liknande saker i dag. Men vi vandrade på isen. Såna här utflyktsdagar gillar jag!
Ha en fin fortsättning på helgen. Kram Kicki

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vilken skön dag! Jag har tillbringat många timmar i fågeltorn genom åren tack vare makens fågelintresse. Det är något speciellt med lugnet runt våra fågelsjöar.

Ha en skön lördagkväll!
Kram Katarina

Lotta sa...

Hej!
Vilken härlig dag du verkar ha hafe.
Själv har jag varit innomhus, trots det fina vädret. Känner mig lite dålig förkyld.
Önskar dig en fortsatt trevlig lördag kväll
Kram Lotta

mitt liv som jag sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Ja det är härligt att vara ute i naturen, det är rogivande. Hoppas ni får en riktigt bra kväll! Kram Jennifer

LyckligaPraliner sa...

Det verkar som en fin dag! Jag skulle också vilja fågelskåda lite, vandra runt och njuta :)

Ann-Louise

A House With A View sa...

Vilka superfina bilder från en trevlig utflyktsdag!! Låter superhärligt!!! Jag gick med äldsta dottern på stan i går och blev heeeeelt slut i rutan, hade gärna bytt med dig och varit ute i naturen och fått lite frisk luft istället:)))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Älskade pion sa...

Ljuvligt.Skönt att vara ute i det vackra vädret och känna att våren är på gång nu,underbart.kraaaaaaaaaam Ulrika

Lissboden sa...

Hej Maria!
Det ser ut som om du haft en fin dag.
Visst är det underbart nu när det äntligen börjar ljusna och solen kommer fram:))
Ha en fin vecka!
Kramar från Maria

Lyckans lilla hus sa...

Vad glad jag blir av dina vaackra bilder! Har verkligen saknat att titta runt hos alla fina... hoppas det blir bättring med det, och att tillvaron lugnar ner sig lite den närmaste tiden. Allt faller på plats så småningom ;). Sköt om dig! Kram Kram

Lantligt i vitt sa...

Hej Maria!

Så underbart ni haft det på utflykten :)

Här har solen lyst hela helgen med.. Man blir så full av energi och vill bara vara ute i solen hela dagarna, såå underbart att vi går mot vår :)

ha en fin start på den kommande veckan! :)
kramar Sofia

årstidens bästa sa...

Åhhh så härligt!

Kram
Linda

Vita små hjärtan sa...

Vad mysigt ni har haft det! Bara vara...skönt...
Ha en fin dag!
Kram Agnetha