lördag 12 maj 2012

Riktiga sötnosar




I dag var vi på Djurens dag på en gård inte så långt härifrån, dottern, sonen med kompis och jag. Vi gosade med lamm, kaninungar, åsneföl, åkte häst och vagn och såg på kaninhoppning. Det är verkligen mysigt med djur så nu vill jag ha några får, några höns, en liten gris och barnen vill ha minst två kaninungar var:) Tyvärr är nog inte  min man inne på samma linje som vi, så vi får nog nöja oss med vår katt och att låna grannens kanin några veckor i sommar. Vi hade i vilket fall en trevlig dag och det dröjer nog inte så länge innan vi besöker en bondgård igen!
Må så gott alla fina läsare!
 
Kramar från Maria

11 kommentarer:

Nilla Q sa...

Åh, så söta!

Julia vill så gärna ha en kanin, men storebror är ju allergisk. Jag försöker övertala henne att låna en sommarkanin - men jag har egentligen ingen aning om var man kan få tag på en. Låna grannens kanin låter bra:)

Trevlig helg!

Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Maria!
Men så mysigt med en massa goa djur!!!
Ha en fin söndag!
Kram Agnetha

Grodmamman sa...

Vår dotter skulle kunna ha ett mindre zoo här hemma om hon fick bestämma!:) Tur att flera av hennes kompisar har djur som hon gärna får komma och hälsa på.
Min kusin har får och i veckan trodde hon att hon skulle få lamm. Då får det bli en utflykt dit!:)
Kram

Solstrimmor sa...

Viktigt att barnen får vara på en bondgård och se verkligheten!

Ha en fin söndag.
Kram Eva-Mari

årstidens bästa sa...

Godmorgon...

Det är mina barns dröm om att få ha kanin, men både jag och äldsta dottern är allergisk tyvärr.
Men söta är dem.

Kram
Linda

Lyckoslanten sa...

Ja oj så mycket prat om kaniner och andra djur det är bland dem jag umgås med om dagarna!
Så mycket tidigare ni får njuta av blomning på träd och mark!
Nu ska du ha en riktigt skön söndag! ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är ju så jättegulliga när dom är så små, håller man en sån liten gosing vill man ju inte sätta ner dom. Vilken mysig dag ni hade.
Kramar
AnnaMaria

LOTTAS HOME sa...

Sötnosar!
Ha en fin start på veckan.
Kram Lotta

Älskade pion sa...

Men guuuuuud,vilka sötnosar.Visst är det härligt att få vara bland djur....man mår så gott.Ha en fin vecka.Kram Ulrika

Hanna sa...

jätte söta.
Nu fungerar äntligen min gamla blogg, så Välkommen att titta in, om du vill.
Kram
Hanna

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej vännen!
Vilken mysdag ni hade, kaninungar är såå söta. Jag förstår att ni vill ha fler djur. Vi har inga djur för jag och barnen är allergiska.
Ha en fin vecka!
Kram kram Susanne