fredag 25 maj 2012

Underbara kvällar






Vilka underbara kvällar vi haft nu de senaste dagarna. I går när vi kom hem hoppade barnen i poolen och jag satt på trappan och njöt av maskrosfältet i hagen, hästarna som betade, äppelträdet som blommade och den ljumma luften. Sedan gick jag runt i trädgården, fotade och bara njöt! Jag älskar sommaren och att bo på landet. Förr hade jag högre krav på att trädgården skulle vara perfekt, alltid trimmat vid varje kant, inget ogräs o s v. Nu har jag släppt lite på kraven och kan njuta av min trädgård ändå, fast trimmertråden tog slut när jag trimmade senast och hela baksidan är kvar otrimmad:) Jag vill njuta av allt, när det äntligen blev fint väder!

Ha det så fint alla läsare!
Kramar från Maria

11 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Maria!
Jag var precis på väg att titta in till dig men du hann före.
Visst är kvällarna underbara nu, det gäller att passa på att njuta för fulla muggar:))
Du måste lova att höra av dig om du och din familj har vägarna förbi oss, det skulle vara så kul att träffas.
Ha en undebar och solig helg!
Kram/Maria

Grodmamman sa...

Vi sitter på altanen och njuter efter att ha ätit grillat till kvällsmat. Nu leker barnen i parken och jag njuter av ett glas rött.
Är väl skönt att ha släppt kraven lite, så att du hinner njuta av din trädgård också. Jag borde ta en strid med kirskålen, men det får bli en annan dag.
Ha en fortsatt skön kväll!:)
Kram

Jenny sa...

Hej Maria!
Ja, nu gäller det att ta vara på tiden och njuta:)

Vad fint ni bor, måste vara härligt att ha en egen pool oxå!

Önskar dig en skön pingsthelg,

Kraam Jenny

LOTTAS HOME sa...

Såååå fint ni har det!
Det gäller verkligen att ta sig tid att njuta.
Trevlig helg!
Kram Lotta

mitt liv som jag sa...

Men vilka fina bilder, det ser så härligt ut! Skönt att du lyckas släppa lite på kraven och bara kunna njuta ändå. Jag hoppas att du får en riktigt fin helg! Kramar Jennifer

Nilla Q sa...

Det låter bra, tycker jag! Att njuta i det vackra vädret är viktigare än att ta hand om gräset :) Något jag håller på att lära mig...

Ha en riktigt skön helg!

Kram Pernilla

Anonym sa...

Så skönt det låter. En klar fördel med att bo på landet. Inte så noga med trimmern.
Ha en skön pingst.
AC

Anonym sa...

Så skönt det låter. En klar fördel med att bo på landet. Inte så noga med trimmern.
Ha en skön pingst.
AC

Vita små hjärtan sa...

Hej Goa Vän!
Ja visst är det ljuvligt nu! Å trimma kan vi ju göra en annan dag då andan faller på...fniss...
Ha en toppenfin helg!
Kram Agnetha

Älskade pion sa...

Visst är det underbart ute just nu,man vill bara passa på att "Bara vara".Kram Ulrika

Fröken Kråknäs på vift sa...

Sommarkvällar är nog det bästa som finns. Dagen börjar lägga sig till ro och allt doftar så intensivt. Ljuden låter till och med annorlunda.

Ha en fin helg!
Kram Katarina