lördag 3 november 2012

Nya tapeter i vardagsrummet





Nu är hon färdig, målaren. Hon har målat taket vitt och satt upp nya tapeter, ljust beiga på de stora väggarna och en blommig fond på kortsidan. Hon var här i 3 1/2 dag, det är inte klokt så fort det går när man jobbar med det på heltid och har erfarenhet!
Innan renoveringen hade vi träfärgat tak och ljusgula väggar. Det blev stor skillnad, nu känns rummet så ljust och fräscht och vi är jätte nöjda. Nu återstår bara att flytta in igen:) Vi har köpt ny svart klädsel till Ektorp soffan och vi ska köpa nytt soffbord. Det är roligt att få nytt och fint, jag visar fler bilder när vi kommit i ordning lite mer:)
Ha en fin helg alla läsare!
Kramar från Maria

23 kommentarer:

Grodmamman sa...

Blev ju jätte fint!:) Annorlunda öppning ni har in i vardagsrummet också.
Vad kul att få inreda och fixa nu när det blivit så fräscht!:)
Kram

Unknown sa...

Gud va snyggt! Läcker fondvägg :)
KRam Maria

Kärrans blogg sa...

Å vad fint det blev!

LOTTAS HOME sa...

Super snyggt!
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Lotta❤

Fröken Kråknäs på vift sa...

Vad kul med nyrenoverat! Speciellt kul när det blir så snyggt.

Ha en fin lördagkväll!
Kram Katarina

årstidens bästa sa...

Jättefint...

Tack för fina ord hos mig.
Kram
Linda

Lyckoslanten sa...

Men så roligt! Så fint det kommer att bli även när rummet är inrett! Nu ska det vara blommor och fondväggar, så du är helt rätt ute!
Ha en skön helg! ♥

Smultronlycka sa...

Hej vännen!

Jättefint blev det!!
Så kul att förnya lite!
Ser fram emot mer bilder sen :)

Hoppas allt är bra med dig!
Tack för lycka till önskningen hos mig :)
Jag tror bebisen kommer på måndag!
Vi får se om jag har rätt.
Jag och A är måndagsbarn det är därför jag tror på måndagen!
Men huu vad det bökar runt i magen nu när jag skriver till dig!
Den känner väl på sig att jag skriver om den,hihi..

Ta hand om dig!
Kram Anna

Vikeskärs hem och ting sa...

Hej, tack så mycket :)
Fin tapet, visst är det kul med nytt.
Ha en fortsatt fin kväll, Kram Annika

Smultron på ett strå sa...

Supersnyggt, ser fram emot att få se fler bilder när ni kommit iordning! //kram maria

Lotta sa...

Hej!
Så fräscht det ser ut.
Visst är det roligt att få lite nytt ibland.
Kram och njut nu av sköna söndag.
Lotta

A House With A View sa...

Men åååh, suuuuperfint!! Gillar tapeten och det låter kanon med en svart soffa till den!! Ser fram emot att se hur det blir sedan! Förstår att det har blivit ett heeeeelt nytt rum i och med det målade taket, det gör jättemycket för intrycket!!

Kraaaaaaaaaaaam aka

Vita små hjärtan sa...

Jättefint!!!! Nu är ni mer än nöjda! Ljust och fint!
Ha det så gott vännen!
Kram Agnetha

Lissboden sa...

Hej Maria!
Vad fint det blir och vad skönt att få renoveringen gjord av ett proffs.
Ha en skön vecka!
Kram/Maria

mitt liv som jag sa...

Men så fint det blev, tapeten är jättefin! Det blir spännande att få se fler bilder sedan :).
Hoppas du får en riktigt bra vecka! Kram Jennifer

Villa Vinkelhaken sa...

Jättefint! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Såå härligt när det är gjort och roligt när man får ställa tillbaka möblerna och börja piffet igen!! kram

Solstrimmor sa...

Så nytt och fräscht! Förstår att det är en härlig känsla och att du är nöjd!

Tisdagskramar Eva-Mari

Blåbärs och smultronstället sa...

Jättefräscht, Maria!
Vad kul!
Kram kram Susanne

LyckligaPraliner sa...

Det blev jättesnyggt! Så roligt med nyrenoverat :)

Kram Ann-Louise

Lovisa sa...

Hej!
Hittade hit när jag letade efter tapeter, tycker att de är jätte fina och skulle gärna ha liknande hemma!
Varifrån är de köpta?
Skulle vara jätte snällt om du kunde maila mig till lollo-11@live.se eller nummer 0723171743!
Skulle vara till stor hjälp!
/Lovisa

♡Manuellaskaos♡ sa...

Hej hej
Även jag hitta hit när jag sökte efter en fin tapet. Jag hitta vad jag sökte då jag blev helt förälskad i er tapet! Var är den ifrån? Kommer du ihåg vad den hette o vilket märke den är så hade jag blivit jätte glad. Maila mig gärna på manuellaeriksson@yahoo.se så hade jag varit jätte tacksam.

Ha en fin dag!

Monica Asplund sa...

Även jag har hittat hit när jag googlade tapet och här fanns den ju, tapeten jag letat efter.
Heter vad och kan finnas vart??
Maila mig gärna, monicawiking@hotmail.com