torsdag 30 maj 2013

Positiv inställning gör skillnad


I söndags blev jag knuffad av en häst, ramlade lite olyckligt och bröt ringfingret. Jag är nu gipsat i tre fingrar och handen och är sjukskriven resten av veckan. Jag är lite begränsad i mina rörelser och allt jag vill göra tar dubbelt så lång tid. Allt kräver extra ansträngning och kräver mer tålamod.


Jag bestämde mig direkt för att jag skulle ha en positiv inställning, låta saker få ta tid, acceptera situationen som den är och känna tacksamhet över att det inte blev värre och att jag snart är återställd.



Jag tänker ofta på vad inställning gör skillnad över hur livet upplevs och blir. Allt kan man inte påverka själv, men man kan välja hur man tar emot det som sker.
Visar några bilder från altanen i dag, där jag tillbringar en del tid just nu:)
Må så gott alla fina läsare!
Kramar från Maria


12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra inställning, jag tror man blir frisk fortare och att det gör mindre ont med positiva tankar. Hästar är starka, jag brukar passa fötterna.
Kramar, och så blåser jag på det onda
AnnaMaria

Grodmamman sa...

Positiv inställning gör mycket!:)
Låter inte kul med gipset, men vilan hade jag gärna tagit.
Ta hand om dig!
Kram

Nilla Q sa...

Så är det verkligen! Det är inte alltid så lätt att vara positiv, men det går ju att öva på!

Hoppas du får sköna dagar på altanen istället, nu när du inte kan jobba!

Kram Pernilla

Husbilen Tuzzen sa...

Passa på att njuta av allt det som händer i naturen nu. Bara sitt och titta och ta in, nu har du ju tid!

Helt rätt inställning!
Hoppas fingret läker snabbt och rätt.
Kram Helén

mammaxtre sa...

Men vad trist, stackars dig!

Krya på dig!

LyckligaPraliner sa...

Nej men oj! Vad jobbigt men ändå tur att det inte blev mer och värre. Skulle det hända mig vet jag inte om jag skulle kunna tänka så mycket positivt. Dels skulle jag inte kunna jobba alls förrän det har läkt helt och hållet, med det jobb jag har. Och nu håller jag ju på med så mycket ute också :) Men jag skulle nog kunna tänka att det var ju tur att det inte blev värre i alla fall.

Hoppas ditt finger kommer att läka bra!

Kram Ann-Louise

Min plats i solen sa...

Vad trist och oturligt, men precis som du säger så gör en positiv inställning det hela så mycket lättare. Och är det någon som har en positiv inställning så är det du Maria.

Ta nu hand om dig ordentligt och så hoppas jag att du snart kan använda alla dina fingrar igen.

Varm kram
Lotta

A House With A View sa...

Heja dig som har bästa inställningen!! Som sagt - som man tänker mår man!! Trist dock med din skada, sänder massor med krya på dig kramizar från mig :)

Jättefina bilder från din altan, så mysigt det ser ut!

Önskar dig en fin helg!

kraaaaaaaam aka

Fröken Kråknäs på vift sa...

Hm, inte kul! Men det är precis som du skriver att inställningen gör skillnad.

Pratade med äldsta sonen nyss som precis hade blivit gipsad. Han var mest bekymrad över sättet han brutit båtbenet på :)Han hade ramlat av egen kraft och tagit emot sig med handen. Tror att han hellre skulle ha berättat om en häst.

Ta det lugnt och hoppas om att du läker riktigt snabbt!

Kram Katarina

mitt liv som jag sa...

Visst är det så att allt känns bättre med en positiv inställning. Det kanske inte alltid är så lätt men det gäller att försöka.

Åh din stackare, men som du skriver, det hade kunnat gå ännu värre. Jag hoppas att det redan nu känns bättre och att du haft en riktigt bra helg där du kunnat vila handen ordentligt.
Krya-kram Jennifer

Galenskap och lite allvar sa...

Hej vännen!
Hur har du det, börjar du må bättre? Att ramla av en bäst kan minsann gå riktigt illa om man har otur. Kan bara instämma med alla andra att inställningen till det man är med om är avgörande. Visst det kunde gott mycket värre men jag tycker iaf fasligt synd om dig ändå!!! Skickar över massor med krya på dig kramar!!!!

Ps. Fina bilder du visar!
Hoppas att du får en bra vecka!
Kramelikram Veronica

Blåbärs och smultronstället sa...

Tur i oturen, Maria!
Jag håller med dig om att det är viktigt att ha en positiv inställning. Jag försöker också tänka så, efter allt jag gått igenom.
Ta hand om dig, goa du!
Kram Susanne