tisdag 21 maj 2013

stanna tiden ett slag



Det är så vackert ute nu så det nästan gör ont. Nu skulle jag vilja stanna tiden och få njuta lite extra av allt det vackra. Jag är lika förundrad varje år, att det finns så mycket växtkraft i naturen och att det blir så här vackert blommande varje år:) Fruktträden, Hägg och Syrén är nog mina absoluta favoriter:) 



Det är härligt med årstidsväxlingarna jag skulle verkligen inte vilja vara utan dem:) Var årstid har sin tjusning och är lika efterlängtad när den kommer. Tur vi bor i Sverige:)
 Nu är det bara två dagar kvar tills vi ska åka till Bohuslän, längtar dit och hoppas få se fina vyer och fota:)


Må så gott alla fina läsare!
Kramar från Maria


9 kommentarer:

Grodmamman sa...

Väntar på att vårt äppleträd ska börja blomma. Det är nära nu!:)
Gillar också årstiderna, men i år känns det lite som att vi blivit snuvade på våren. På bara några dagar blev det grönt och de första blommorna blommade över.
Härligt med en tripp till Bohuslän!:)
Kram

Unknown sa...

Härliga ljuvliga maj. Tänk om tiden kunde gå långsamt så man hann njuta mer. Oftast tyvärr är ju maj en av de stressigaste månaderna också.
Kram Maria

Ett hem på landet sa...

Ja ljuvliga maj, vad härlig den här tiden är!
Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Håller med dig, det är så otroligt vackert ute nu och jag önskar att man kunde trycka på paus-knappen en liten stund!

Ska bli kul att höra vad du tyckte om båthotellet sedan. Ser himla härligt ut!!!

Kram, Jenny

Husbilen Tuzzen sa...

Håller med - stanna tiden! Man hinner inte med att njuta av allt det vackra.

Kram Helén

Lissboden sa...

Ja, visst skulle vi vilja stanna tiden nu ett tag. Det är så underbart vackert utomhus så man vill knappt gå in. Idag regnar det dock här en del så tyvärr blev det en innekväll idag. Vi får passa på att njuta när det är uppehåll.
Ha det så skönt i Bohuslän!
Kram/Maria

mitt liv som jag sa...

Ja men det är ju så vackert ute nu och jag håller med dig, visst skulle man vilja stanna tiden för en stund och verkligen njuta fullt ut av allt det vackra.

Vad härligt att ha en sådan weekend att se fram emot, det såg ut som ett kanonställe!

Ha det bra fina du! Kram Jennifer

VillaVisheten sa...

Ja jag håller med, det är så vackert i Sverige under våren. Vill inte vara utan någon av våra årstider:)
Ha en härlig lördag!
Kram Lina

Nilla Q sa...

Håller med, man skulle vilja behålla allt det vackra ett tag till!

Ha det bra!

Kram Pernilla