fredag 25 oktober 2013

Lite feel good


Vi jobbar en del med friskvård på mitt jobb och några av mina kollegor är hälsoinspiratörer. Nu har de kommit med en strålande idè. Vi ska var och en skriva ner på en lapp allt som vi upplever att vi mår bra av. Det kan vara allt från att läsa en bra bok, promenera eller ringa och prata med en vän. Sedan ska vi lägga lappar i en burk varje gång vi gör de här sakerna. Efter en tid så har vi en liten tävling och den som lyckats att få flest lappar, gjort flest må bra saker får ett litet pris. De som inte vinner priset har ju ändå fått vinsten att göra må bra saker:)


Det här satte även i gång en tanke process hos oss och vi började prata om vad vi mår bra av. Jag funderar ju ganska ofta över de här frågorna så jag hade ganska klart för mig vad jag mår bra av. Några saker som jag skrev var: umgås med familjen, promenera, vara hemma och vara ute i naturen, fota och blogga, fika och baka, tända ljus och dricka te, plocka blommor vara med vänner och göra utflykter och upptäcka nya vackra platser.





Här är två av mina vackra platser, det ena är vid sjön där jag växte upp och den andra är utsikten från vårt köksfönster och vårt hus från baksidan.
                Önskar er alla läsare en riktigt bra, må bra helg!
Kramar från Maria

9 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Det lät som en rolig och bra sak :). Vilka fina bilder du bjuder på.
Jag önskar dig en riktigt skön helg! Kram Jennifer

Maria sa...

Nu tittar jag in efter ett längre upphåll. Mycket att ta igen nu :) Önskar dig också en fin fin helg. Kram från Maria

Mira sa...

Vakre bilder, og ein fin ide.

Ønsker deg ein vakker høst.

Klem,

A House With A View sa...

Men vilken superbra idé!! Det blir ju en tankeställare till att försöka göra saker som ger livskvalitet! Jättefina bilder också!

Kraaaaaaam aka

Livet på Vestergård sa...

Fin ide´. Det finns så många "små vardagliga saker" som man mår bra av.
Hoppas att du får en riktigt fin söndag!

Jenny sa...

Åh, sån bra idé! Den kanske jag ska ta med till mitt jobb, jag är hälsoinspiratör där. Vi är en stor avdelning, men jag ska absolut lägga fram förslaget för henne som bestämmer våra teman!
Fin blogg! Härliga bilder!
Ha en fin start på veckan, kram Jenny

Nilla Q sa...

Vilken bra idé! Och det här inlägget handlar om precis just det som jag tänker väldigt mycket på just nu.

Kram Pernilla

Älskade pion sa...

Vilken toppenbra ide,den ska jag ta med mig.Har ni snö redan?ha en fin dag vännen.Kram Ulrika

Postadress Torslanda sa...

Vilket fint initiativ på jobbet :-)