söndag 24 augusti 2014

Spa helg i Torekov

Den här helgen har jag varit i Torekov och bott på Spa hotell med min bästa vän Lotta. Hon fyllde 40 år i våras och den här resan var en present till henne.

Vi stannade vid Norrvikens trädgårdar på vägen ner och åt en väldigt god kyckling och ost sallad. Det är en stor herrgård med en fantastisk park att vandra i. Det finns även utställningar att titta på och en festvåning. När vi kom dit var de i full gång att duka fram till en bröllopsfest, men vi hann äta innan gästerna kom:)

Väl framme i Torekov checkade vi in på hotellet och sedan åkte vi tillbaka till Hovs hallar och gick en vacker vandringsled utmed havet. De blåste en del, men solen värmde så vi fick lite sommarkänsla igen:)

Efter en varm vandring var vi lagom trötta och urblåsta... så då var det skönt att åka tillbaka till hotellet och besöka Spaavdelningen. Den var verkligen fin och vi kunde bada och bubbla både ute och inne. De bjöd även på dricka och snacks så det gick ingen nöd på oss:) Därefter väntade en tre rätters middag och en skön säng.

Efter frukosten och en promenad vid havet i Torekov var det dags att packa väskan och bege sig hemåt igen. Tyvärr tog jag bara bilder med mobilen på promenaden, men Torekov är ett väldigt vackert ställe som är väl värd ett besök, och gärna lite längre nästa gång:)
Ha en fin vecka!
Kramar från Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin present, såna upplevelser är ju så roligt och få. Där hade ni det bra, ser så mysigt och fint ut.
Kramar/AM

Lyckans lilla hus sa...

Åhh vilken flashback-känsla jag fick av ditt inlägg! Alla de platser du så fint beskriver tillbringade jag mycket sommartid på i tonåren med min dåvarande pojkvän, & det är så fantastiskt vackert! Förstår att du haft det bra 😊. Bevara känslan hela hösten lång! 💛//Marie

Anna sa...

Så mysigt det ser ut och va härligt att få känna på sommaren vid havet lite till:)

Livskraft sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på. Ser ju helt fantastiskt ut.
Kram Karro

LyckligaPraliner sa...

Japp nu har ni fyllt på med kraft och energi så att det räcker länge länge! :) Så underbart det verkade vara. En mycket bra present till sin bästa vän. Ni verkar ha det så kul tillsammans och trivas så gott i varandras sällskap :)

Ha en bra vecka!

Kram Ann-Louise

Villa Ell sa...

Vilken fin present!! Visst är det vackert i Torekov :-)
Otroligt fint att promenera där!
Vi bodde där i somras vid spat, fast i dom bruna stugorna som ligger i samma område! Passerade med cykel efter havet :-)

Kram Sandra

A House With A View sa...

Vilken fantastisk present! Vad kul att kunna dela den med en fin vän, det ser helt underbart ut!!

Kramar aka

Husbilen Tuzzen sa...

Vilken mysig helg och fin födelsedagspresent. Hoppas ni känner er riktigt utvilade nu.
Kram Helén

Älskade pion sa...

Vad underbart ni ser ut att ha haft det.Ha en skön söndag.Kram Ulrika

Nilla Q sa...

Vilken underbar present! Ser härligt ut!