söndag 24 maj 2015

Göra fint i trädgården



I dag har jag varit ensam hemma hela dagen så då passade jag på att ha en heldag i trädgården. Jag började med att måla om trädgårdsmöbeln vid poolen, den var så grå och tråkig så jag penslade med svartbrun bets. Den blev inte som ny, men betydligt fräschare:)
Sedan hade jag även köpt lite blommor så jag varvade målningen med lite plantering.



Det har varit både sorg och glädje den här helgen. I fredags kväll, ringde min bästa vän och berättade att deras dotter fått leukemi så mina tankar är hos dem hela tiden. I dag ringde min mans bror och berättade att de skulle gifta sig på Skansen i Stockholm i juni så det var ju en rolig nyhet. I vilket fall har det varit väldigt skönt att vara ensam i trädgården i dag och samla i hop alla tankar och ladda energi för en ny arbetsvecka.
Må så gott alla fina läsare!
Kramar från Maria


4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt med en dag i ensamhet emellanåt. Förstår att det är många tankar nu. Har ju följt dem via bloggen, instagram och fb, men står ju inte så nära som du gör. Tänker på dem.
Kramar

Älskade pion sa...

vad fint du har gjort.jag tänk hur livet är...ibland glädje...ibland sorg.kramar Ulrika

Hanna sa...

Ha en fin kväll
Hanna

Finaste mattan sa...

Vad fint du har det! : )