lördag 16 maj 2009

Maskrosor




Tidigare har jag läst på andra bloggar, att de har så mycket maskrosor i trädgården. Jaha, har jag tänkt, det har inte vi...... Det har vi nu!!!!! Vi har ju hagar och gärden runt vårt hus och de är precis gula av maskrosor. Nu tycker jag att det är väldigt vackert, det gula mot det gröna gräset och det gula mot den blå himlen. men när de blommat över och fröar sig, då är de inte lika vackra längre och tänk vad maskrosor vi får i vår gräsmatta. Men vad gör det? Barnen tycker det är jätteroligt att blåsa maskrosor på varandra och vi bor på landet och har en lantlig trädgård! Kram på er alla och tack för alla gulliga kommentarer!!!

11 kommentarer:

ulrika sa...

Grattis på er bröllopsdag hoppas den blev härlig, maskroser får man leva med.
Ulrika

♥ Fyra årstider sa...

Hej underbaraste vän..visst är det härligt med amskrosor..och livet på landet idag är underbart..lugn och ro..jag bara njuter.
Kram Lotta

Stina sa...

Haha...ni kan få våra 746574930 miljoner maskrosor också.;-) Kram

STENLYCKA sa...

Ja visst är maskrosor underbara blommor.
Ha en bra kväll!
KRAM

Vardags-mirakel sa...

Jag försöker se det vackra i alla blommor...eller så rycker jag snabbt upp dem ;-) Ha det bra, kram Eva.

Sara Mårtensson sa...

Ja nog får man stå ut med maskrosor om man har turen att bo på landet ;-) Härliga bilder du bjuder på.. så somriga och härliga!
ha en fin kväll!
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i efterskott på bröllopsdagen. Åren går så fort. Vi firar 17 år i år. Maskrosor har vi massor av. Kan inte förstå att de klarar sig hela tiden.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Vita drömmar och choklad sa...

Min storprins gillar att plocka blommor till mig. Just nu är det buketter med maskrosor som gäller =) Grattis i efterskott på 10-åriga bröllopsdagen!
Kram Camilla

Bea sa...

Ingen sommar utan maskrosor och de är riktigt vackra i rätt miljö, dvs inte i gräsmattan och rabatter.
Dina bilder speglar en riktig lantlig sommaridyll med kor i hagen och en gul/grön äng = härligt!
Ha en bra dag! /Bea

Uttan sa...

Så ljuvliga bilder....
Ha en fin Söndag!
Kram!

Jenny sa...

Hej Maria!
Vilka idylliska bilder du visar, visst är det fint med maskrosor ändå?? Jag var ute och cyklade idag och åkte förbi ängar helt täckta med maskrosor, det var gult överallt:)

Ha en bra kommande vecka,
Kramis Jenny