söndag 19 september 2010

min fina tygpåse




Jag har en granne och nära vän, som är kreativ och väldigt duktig på att sy! Nu har hon sytt en påse till mig, som jag ska sätta över sondmaten som sitter på min mammas rullstol. Jag blev faktiskt överraskad , när jag såg att den var sååå fin! Den kommer verkligen pryda sin plats! Min granne är så pysslig och gör små påsar, fodral och täcken i alla möjliga mönster och tyger. Bra för mig som inte är så mycket för att sy.....!
Må så gott alla fina läsare!
Kramar från Maria

14 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Vilken vacker påse! Så rörande att läsa om din mamma! Jättefint skrivet! Vilken fin granne du har! Ha en bra måndag! ♥

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin påse! Den kommer säkert att glädja din mamma. Inte dumt med en pysslig granne :)
Ha en bra dag! Kram Kicki

Älskade pion sa...

Vilken jättesöt påse,det blir väll bra till din mamma det.:)Ha en riktigt skön vecka vännen. Kram Ulrika

Grodmamman sa...

Vilken fin påse hon gjort till din mamma!
Visst är det härligt med människor som kan glädjas åt det lilla! Borde vi alla försöka göra mer.
Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken fin o söt påse din omtänksamma granne har sytt! Jag blir så rörd när jag läser om din mamma, tur att hon har dig o familjen.

Hoppas att du får en fin höstvecka.....
Kram T

Stjärnor & Champagne sa...

Den är jättefin, kan tänka mig att din mamma tycker om den också. Bra att ha grannar och vänner som kan sy:) Ha det så gott vännen/ Kram Anne

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vilken söt påse och vad härligt med en sådan omtänksam och snäll granne. :) Det är ju verkligen så att änglarna finns mitt ibland oss. :)

Jag hoppas att du får en fin dag idag Maria.

Kram Lotta

Vita små hjärtan sa...

Hej Maria.
Så fin påse, den kommer säkert lysa upp lite glatt....
Så snäll o omtänksam hon är din vän.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Bea sa...

Hej vännen!
Så vacker påse din vän har sytt och det andas riktig vänskap och kärleksfulla ord i ditt/dina inlägg!

Tack för den positiva och varma bloggatmosfären här hos dig :)

Kram / Bea

PS Jag har vid ett tillfälle i misstag raderat alla i min blogglista och det ha tagit tid att återinföra alla kära vänner och nu är du med igen :)

Uttan sa...

Men så glad din Mamma kommer att bli.
Den är jätte fin påsen.Mycket trevligare att ha den på rullstolen över sondmaten.

I dag är Vi i ett regnigt Leksand men ska ta en promenad i regnet ändå....vad gör väl det lite regn.Solen kan ju inte alltid skina på oss.

Ha det gott!
Kramar!

millandante sa...

Jag blir rörd och påmind när jag läser om din mamma... och jag förstår henne och dig så väl. När livet kommer så nära så blir man liksom nöjd av att bara... just leva, finnas till, och få vara nära dem man älskar.

Gullig vän du har som piffar där det behövs!!

Här kommer en kram till både dig och din mamma:)

Vintage sa...

Åh vad söt den är! Lämnar ett avtryck här i din fina blogg..Ha en fin helg Kramar susanne

Hanna sa...

söt.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Påsen var jättefin. Kommer säkert att göra din mamma glad. Hur är det med henne nu?
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis