söndag 26 januari 2014

Planera roliga saker


Egentligen är jag inte så mycket för att planera, jag försöker leva i nuet och njuta av det som är här nu. Men i bland måste man ju blicka framåt och planera in saker, för att det ska hända något extra roligt som man kan
 längta till. 



Just nu planerar jag inför Idas 10-årsdag och min pappas 70-årsdag, som är i mars. Jag vill överraska honom och ge honom en riktigt minnesvärd dag, för han hjälper oss så otroligt mycket med barnen i vardagen så jag vill verkligen fira honom.


En annan dröm jag har är att ta med min mamma till Svärdsjö i Dalarna, där vi tidigare har bott. Det kräver planering i minsta detalj, för min mamma är efter sin stroke rullstolsburen och behöver hjälp av både hemtjänst och hemsjukvård. Den resan tänker jag att vi ska genomföra i sommar så jag har ju tid på mig att fixa:)
Jag har ju som nyårslöfte att gå från tanke till handling så det är bäst jag sätter fart:)
Må så gott alla läsare!
 Kramar från Maria

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var bra planer, och som du skriver, vissa tar ett tag och verkställa. Fina vinterbilder.
Kramar
AnnaMaria

Grodmamman sa...

Gullig du är som vill göra sådana saker för dina föräldrar, även om det kräver mycket planering!:)
Jag bokade boende till kortvasan igår och sedan köpte jag biljetter till sm-finalen i bandy till mig och sonen. Vi ska ta en helg i Stockholm tillsammans i samband med den. Kul att ha lite saker att se fram emot även om jag också försöker leva här och nu.
Ha en bra vecka, kära du!
Kram

mitt liv som jag sa...

Ja vissa saker kräver ju ändå lite planering. Jag är tyvärr en mästare på planering och försöker lära mig att inte planera så mycket och mer ta saker som de kommer, det löser sig ändå. Men det är inte lätt, ganska jobbigt faktiskt.

Men vilka fina planer du har, så omtänksam du är, underbart att läsa!
Kram Jennifer

Nilla Q sa...

Det låter som bra planer och vissa saker går ju inte att ordna om man inte har lite framförhållning. Jag är ganska bra på att planera frammåt,tycker nästan att "leva i nuet" är svårare! Men det är ju minst lika viktigt, om inte viktigare!

Kram Pernilla

Min plats i solen sa...

Härligt Maria! Så mycket fina saker du vill göra framöver. Du har ett stort hjärta vännen.♥ Och vad roligt att få planera och längta till en massa roliga saker.

Ta hand om dig!

Kram Lotta

millandante sa...

Åh, hoppas du och din mamma kommer iväg i sommar!!
Kram