söndag 11 augusti 2013

När lugnet lägger sig



Nu börjar höst lugnet lägga sig här hemma. På sommaren vill vi hinna med mycket, resa runt, fixa hemma, träffa vänner vi inte träffar i vardagen, göra utflykter och njuta av allt härligt som finns att göra på sommaren. Det är en mysig tid, men även lite intensiv.



Nu börjar en annan tid. När tröskan börjar köra utanför huset, äpplena blir mogna, kvällarna lite fuktigare men dagarna fortfarande är varma. Det är då lugnet börja lägga sig hos oss. Barnen börjar  snart skolan igen och kommer in i sina rutiner, vi sitter inne mer, tänder ljus och dricker te. Jag trivs med vårt liv på landet, att få vara nära naturen och leva med årstidsväxlingarna. Det är livskvalité för mig:) 
Önskar er alla en fin vecka!
Kramar från Maria 

7 kommentarer:

Solglittret sa...

Instämmer i varje ord här....det känns gott när lugnet kommer och med fina minnen i bagaget kan man ta itu med vardagen och rutinerna lite bättre.
Sen är det väl mysigt med de lite mörkare kvällarna och att tända lite levande ljus och bara vara.
Ha de gott
Kram Lollo

Grodmamman sa...

Efter den här härliga sommaren känns det helt ok att komma in i rutinerna igen. Här börjar barnen skolan nästa måndag, men från idag jobbar både jag och maken.
Kram

Fröken Kråknäs på vift sa...

Efter denna underbara sommar känns det riktigt skönt att känna augustiluften i näsan på morgonen. Det doftar lite av nystart och sedan kommer de härliga klara höstdagarna.

Må så gott!
Kram Katarina

mitt liv som jag sa...

Jag tycker som du att det ibland kan bli lite intensivt under sommaren och jag älskar verkligen hösten! Jag tycker om höstluften och det är mysigt att få tända ljus och bara ha det lugnt och skönt hemma.
Ha det så bra fina du! Kram Jennifer

Älskade pion sa...

Visst är det lite härligt ute nu,lite klarare luft.Skönt att vi har våra fyra årstider.Ha en fin vecka.Kram Ulrika

Nilla Q sa...

Jag älskar verkligen sol och värme, så sommaren är min favoritårstid. Men skulle vi inte ha de andra årstiderna skulle det ju bli bra tråkigt!

Kram Pernilla

OlgaA sa...

Hej Maria!
Det var ett tag sen. Inte vet jag hur jag tappade dig :) men nu sörru....
Du har så rätt tycker jag... Man ser fram emot sommaren och sen kör man på hög varv...
Jag tycker om hösten med. Luften, himmel, vatten (om det finns sjö eller sånt i närheten) är så vackra på hösten. Inte tala om alla färger i skogar och fina åkrar...
Ha en fin vecka nu, Maria!
Kram/Olg@